Незважаючи на економічну кризу, керівництво Росії продовжує щороку витрачати сотні мільйонів доларів на пропагандистські медіа, розраховані на іноземну аудиторію. Так вважають автори доповіді «Російські стратегічні наміри» (Russian Strategic Intentions), підготовленої для Міністерства оборони США, повідомляє ONLINE.UA з посиланням на «Голос Америки».
Річард Вайц, директор Центру військово-політичного аналізу в Гудзонівському інституті, розповідає, що Кремль використовує пропаганду в Європі для формування потрібної для себе громадської думки та впливу на місцевий істеблішмент. Щороку на RT та Sputnik Media витрачається близько 300 млн доларів з російського бюджету.
«Засоби впливу Кремля включають в себе заходи по використанню медіа - або явно контрольованих Кремлем, таких як RT, або шляхом отримання контролю над іншими медіа, які позиціонують себе як незалежні, але в дійсності знаходяться під контролем Москви. Це можуть бути союзи з політичними партіями або впливовими людьми в іноземних урядах, а також з експертами в різних дослідницьких інститутах, які, іноді будучи політиками в минулому, починають відстоювати позиції Росії», – йдеться у доповіді.
Експерти відзначають, що Європа залишається основним регіоном для поширення російської пропаганди, ведення кібервійни і таємних операцій, купівлі політичного впливу, втручання в політику, використання економічних та енергетичних важелів, а іноді і застосування напіввійськових методів. Головні дії Кремля направлені на країни Східної Європи.
На думку аналітиків, США повинні продовжувати зміцнювати свої зв'язки з європейськими країнами, підтримуючи політичний лібералізм і демократичні інститути. Особлива увага повинна бути приділена Болгарії, Румунії та Україні.
Нагадаємо, що не так давно експерти з’ясували, скільки американці повинні заробити, щоб вважатися багатіями.