У четвер, 9 червня, Росія "заземлила" весь флот літаків Су-27, який налічує близько 300 одиниць, після того, як
винищувач цієї моделі розбився, в результаті чого загинув пілот. Останній епізод - лише один з низки смертельних випадків, які підкреслюють проблеми в утриманні та модернізації російських військових сил.
Журналіст Алекс Локі в статті «Військово-повітряні сили Росії, можливо, розпадаються на частини» для Business Insider, переклад якої зробив ONLINE.UA, розповів про проблеми в російській авіації на прикладі їх нового «винищувача п'ятого покоління».
У березні Росія вивела велику частину своїх кращих пілотів з Сирії, незважаючи на те, що «у них залишалися ще важливі невиконані завдання», як, наприклад, оточення Аллепо, зауважує науковий співробітник з питань оборони в Вашингтонському інституті близькосхідної політики Джефф Уайт.
З моменту виведення президентом Росії Володимиром Путіним частини військових з Сирії, російські літаки провели ряд резонансних і ризикованих маневрів, включаючи
симуляцію атаки на американський есмінець «Дональд Кук»
і провівши «професійні трюки» над розвідувальним літаком США, який здійснював патрулювання Балтійського моря в міжнародному повітряному просторі.
Більш того, російський багатоцільовий винищувач п'ятого покоління Т-50, або ПАК ФА, був помічений над територією анексованого Криму під час "Авіадартса" - всеросійського змагання військових льотчиків в реальних умовах (в цьому році змагання проходили в Криму, - ONLINE.UA).
Політ Т-50 над Кримом був особливо нахабним, з урахуванням того, що Росія нелегально анексувала український півострів в 2014 році. І хоча тактика була ідеальною з точки зору пропагандистських цілей, винищувач не витримує критики при уважному вивченні.
Розробка Т-50 (перша по-справжньому нова конструкція літального апарату, створеного в Росії за останній час), супроводжувалася труднощами. Росія систематично розхвалює літак як «винищувач п'ятого покоління», але, за даними інформаційної групи Jane's (британська компанія, що спеціалізується на військовій, аерокосмічній і транспортній тематиці, - ONLINE.UA), таким він є лише на словах.
Конструкція літака не дозволяє адекватно інтегрувати бортове радіоелектронне обладнання та досягти характеристик, що забезпечують малу помітність, що необхідно для справжніх літаків п'ятого покоління, таких як американські F-22 Raptor і F-35 Lightning II.
Т-50 не зміг справити враження на авіашоу в Сінгапурі, а Індія була настільки не в захваті від Т-50, що вирішила відкласти свою версію винищувача, пославшись на негаразди з двигуном і високу ціну.
Є велика ймовірність того, що політ Т-50 над Кримом був ще однією показовою пропагандистською дією, щоб показати наявність у Росії прогресивних і потужних військово-повітряних сил, незважаючи на докази зворотного.