Катастрофа Боїнгу в Ростові: стало відомо про сварку пілотів в кабіні
Категорія
Світ
Дата публікації

Катастрофа Боїнгу в Ростові: стало відомо про сварку пілотів в кабіні

Катастрофа Боїнгу в Ростові: стало відомо про сварку пілотів в кабіні
Джерело:  Коммерсант

Домінуючою версією катастрофи авіалайнера Boeing 737-800 в Ростові стає помилка пілотування і сварка пілотів, які могли призвести до катастрофи.
Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на «Комерсант».
«Після розшифровки самописців лайнера, що розбився в аеропорту Ростова-на Дону, домінуючою в розслідуванні стала версія про помилку пілотів. При спробі підняти літак після невдалого заходу на посадку льотчик, мабуть, занадто сильно задер ніс машини, забезпечивши таким чином втрату нею швидкості і звалювання», - йдеться в матеріалі.
Також журналісти з'ясували, що в кабіні екіпажу виник конфлікт: «Напарник кричав пілотові: "Куди летиш? Стояти!", проте всі його спроби «перетягнути" штурвал лише погіршили ситуацію».
За даними джерел, після розшифровки даних "чорних скриньок", які містили вичерпну інформацію про всі обставини останнього польоту лайнера, експертам вдалося відновити картину катастрофи.
Після другої спроби посадки в аеропорту, яка була здійснена вночі 19 березня екіпажем рейсу FZ981, пілоти були змушені заходити на третє коло. Обидва заходи пілоти, за даними самописців, здійснювали в автоматичному режимі, і кожного разу їм заважали погодні умови - через шквалистий вітер, який постійно змінював свій напрямок, погано працював так званий автомат тяги Боїнга, який забезпечує рух літака заданою траєкторією зниження або підйому в режимі автопілота.
З урахуванням цієї обставини йти на чергове коло екіпаж вирішив уже в ручному режимі.
Перебуваючи на висоті близько 270 м і не долетівши при цьому близько 6 км до злітно-посадкової смуги, один з льотчиків натиснув клавішу TOGA (Take off. Go around), задавши машині команду для відходу на друге коло, і відключив автопілот, узявши керування машиною на себе. В майбутньому підйомі пілотам потрібно було вже самостійно задавати тангаж, або кут нахилу носа літака, орієнтуючись на так звані директорні стрілки на приладі.
Однак екіпаж не врахував специфіку переходу Boeing 737 з режиму посадки в режим набору висоти.
Пілоти Flydubai, як вважають експерти, через втому або відсутність досвіду цей мимовільний маневр лайнера не розпізнали. Коли ж швидкість літака, який вийшов на закритичні кути атаки, почала стрімко падати, в кабіні стався конфлікт. Керуючий льотчик, продовжуючи підйом, спробував набрати швидкість, збільшивши режим роботи двигунів до їхньої максимальної злітної. Його напарник вважав, що в першу чергу слід опустити ніс Boeing. Він картав партнера криками "Стій. Куди? Стояти! Стояти!" і одночасно намагався припинити набір висоти, відштовхуючи від себе свій штурвал.
В результаті керування літаком, як кажуть фахівці, розірвалося: в бортовий комп'ютер Boeing стали надходити електричні імпульси від усіх маніпуляцій, здійснюваних пілотами на обох штурвалах, які в штатному режимі працюють синхронно. Екіпаж погодив свої дії тільки тоді, коли обидва пілоти відчули негативні перевантаження - відчуття, яке відчуває людина, наприклад, в падаючому ліфті. Однак до цього часу було вже пізно - некерований Boeing, на борту якого перебували 62 людини, зі швидкістю 325 км/год і під кутом близько 45 градусів мчав до землі. У хвилини, що залишилися до зіткнення, кілька секунд обидва пілоти лише кричали від жаху і відчаю.
Розпізнати по запису переговорів у кабіні, хто з льотчиків зробив фатальну помилку, а хто намагався її виправити, фахівці поки не можуть.
Нагадаємо, як повідомляв ONLINE.UA, раніше стало відомо, що серед 62 осіб, які перебували на борту, було вісім громадян України.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?