З 1 липня реєстрація на стійці в аеропорту стане платною для пасажирів рейсів МАУ Київ – Рига та Рига – Київ. Вартість сервісу – 20 євро. У МАУ повідомляють, що в подальшому ця практика пошириться на всю маршрутну мережу перевізника.
При цьому нещодавно МАУ значно розширила можливості онлайн і автоматичної реєстрації на свої рейси, зробивши ці послуги доступними багатьом певним категоріям пасажирів, які раніше не мали можливості зареєструватися віддалено з технічних причин.
З 22 червня скористатися опцією віддаленої реєстрації можуть наступні категорії:
пасажири, які подорожують із дитиною;
несупроводжувані діти з 5 до 16 років;
пасажири, які перевозять тварин;
пасажири з особливими потребами, в тому числі з обмеженою руховою активністю та/або потребують додаткового кисню під час польоту;
пасажири, які перевозять зброю.
В авіакомпанії підкреслюють, що робота з впровадження IT-рішень, які дозволяють віддалено реєструвати пасажирів перерахованих вище категорій, велася давно, оскільки онлайн чек-ін дозволяє скоротити один з етапів передпольотної підготовки – очікування в черзі на реєстрацію в аеропорту, що особливо актуально для сімей з дітьми та пасажирів з особливими потребами.
Тепер пасажири можуть самі обирати найбільш прийнятну для себе форму реєстрації на рейс:
Самостійна реєстрація онлайн
Період: відкривається за 48 годин і закривається за 40 хвилин до вильоту для всіх категорій пасажирів більшості рейсів МАУ. Пройти онлайн реєстрацію можна з мобільного пристрою навіть безпосередньо в аеропорту перед вильотом.
Умови: необхідно оволодіти навиком самостійної реєстрації на сайті перевізника або через мобільний додаток (який треба спершу завантажити).
Переваги: економія часу в аеропорту, самостійний вибір місця в салоні.
Обов'язки пасажира: роздрукувати посадковий або зберегти його на портативний електронний пристрій
Автоматична реєстрація
Період: починається за 12 і закінчується за 4 години до вильоту для пасажирів економ класу більшості регулярних і чартерних рейсів МАУ
Умови: паспортні та контактні дані пасажира (номер телефону та електронну адресу) повинні бути коректно внесені в бронювання; пасажир не зареєструвався онлайн раніше.
Переваги: економія часу в аеропорту.
Недоліки: місце в салоні присвоюється автоматично згідно типу тарифу.
Обов'язки пасажира: роздрукувати посадковий або зберегти його на портативний електронний пристрій
Реєстрація на стійці в аеропорту
Період: відкривається за 2 години і закривається за 40 хвилин до вильоту для всіх категорій пасажирів
Умови: наявність квитка, паспорта та інших необхідних документів
Переваги: немає
Недоліки: раннє прибуття в аеропорт, очікування в черзі, обмежений вибір місць в салоні за залишковим принципом, можливі додаткові витрати.
Практика платної реєстрації на стійці в аеропорту давно використовується багатьма європейськими перевізниками. Так, у авіакомпаній airBaltic та Wizz Air тариф становить 30 євро. У лоукоста Ryanair послуга роздруківки посадкового талона в аеропорту коштує 15 євро, а реєстрація на стійці – 50 євро. Ця практика пов'язана з прагненням авіакомпаній скоротити витрати на аеропортове обслуговування пасажирів, перевівши максимальну кількість послуг в режим онлайн.