Російська пропаганда і своєрідний "культ особистості" президента РФ Володимира Путіна продовжують вражати західні ЗМІ. Як зараз сприймають "Путіна-матрьошку" і духи з його "ароматом", - в публікації канадського CBC News, переклад якої зробив ONLINE.UA.
Бренд "Путін" - це фантазія маркетолога. Його образ використовують на всьому - від кавових кухлів і календарів, до матрьошок і одягу. На день народження президента РФ художники з семи російських міст намалювали мурали з вдячністю Путіну за владу, безпеку, незалежність, Олімпійські ігри.
У продаж надійшла нова колекція виступів Путіна: слова мудрості, взяті з 190 виступів, з більш ніж 40 супроводжуючими їх фотографіями. Назва видання дуже доречна для лідера, який не відрізняється скромністю: «Слова, що змінюють світ».
Нещодавно в продаж так само надійшов новий одеколон для чоловіків, на який надихнув Володимир Путін, «Лідер номер один». Директор з розвитку парфуму Інга Першина каже, що за новорічні свята в Росії він був повністю розпроданий.
Росіяни часто відхиляють критику їх президента, посилаючись на високі рейтинги схвалення. За 15 років влади у рейтингу Путіна було чотири піки. У трьох випадках Росія була втягнута в конфлікти: у 2003 році були терористичні загрози в Чечні, в 2007-2008 - війна в Грузії, а в 2014-15 - анексія Криму та війна на сході України.
"Люди отримали враження або ілюзію, що Росія повертається до свого статусу великої держави, що велич Росії, втрачена з розвалом СРСР, раптом ожила", - сказала Євгенія Лезіна, старший науковий співробітник Московського Левада-Центру, який проводить опитування та інші соціальні дослідження.
Левада-Центр відстежував рейтинг президента з тих пір, як він прийшов до влади в березні 2000 року. Анексія Криму дала йому один із найвищих підйомів рейтингу минулого літа - 89% (рекорд, понад 89% підтримки, рейтинг Путіна встановив влітку 2015 року, - ONLINE.UA).
Лезіна також говорить, що протягом останніх шести місяців росіяни були більше стурбовані девальвацією рубля, зростанням цін і запізненнями з виплатою заробітної плати, ніж російськими «зарубіжними авантюрами».
Втім, основний удар за спад в економіці прийняв на себе «приглушений» уряд, і рейтинг прем'єр-міністра Дмитра Медведєва впав до рівня, небаченого з опозиційних протестів в 2012-му.
"Їх мізки промивають пропагандою, і вони відчувають, що протистоять всьому світу, перебувають у оточенні ворогів, - каже Лезіна. - Цілком імовірно, що їх консолідація навколо лідера протримається, принаймні, протягом ще деякого часу".
"Водночас я не бачу, як ці надвисокі рейтинги схвалення можуть тривати протягом тривалого часу в умовах глибокого економічного спаду", - додала вона.
Кремль проводить складну інформаційну війну, і вона притягує молодих новобранців. В одному з районів Москви, на території колишнього газового заводу міститься штаб-квартира творчого колективу «Сеть», націоналістичної російської молоді, яка захоплюється і надихається Путіним.
"Коли вони приходять сюди вперше, ми говоримо про Путіна, і ми говоримо про Росію, і коли люди не підтримують Путіна, ми говоримо: «До побачення». Ви можете піти в якусь іншу організацію по сусідству", - сказав один із творців групи Макар Вихлянцев.
Молоді художники, дизайнери і режисери використовують простір для виробництва патріотичних або Путін-орієнтованих робіт. Деякі предмети несуть антиамериканський або прокитайські посил. На одній стіні сердитий міністр закордонних справ Росії Сергій Лавров стоїть поруч з фігурою президента України Петра Порошенка, зображеного як заводна лялька.
"Так, це пропаганда. Я не боюся цього слова", - говорить Віхлянцев, роблячи паузу, щоб підібрати найбільш точні слова англійською. - У всіх країн є власна пропаганда. Ми говоримо, що Росія - це добре, що Путін - це дуже добре. І це нормально".
Він відмахується від припущень, що інші бачать Путіна в набагато іншому світлі, вважаючи "це проблемою людей тільки на Заході". Віхлянцев також розповів про маніфест, з набором правил, за якими, як він каже, живе світ.
"У Радянському Союзі у нас були власні правила, але вони не витримали випробування часом. Сьогодні, якщо ми хочемо захистити нашу країну, якщо ми хочемо зберегти нашу національну ідентичність, ми повинні придумати свої власні правила і поводитися відповідно до них. Тому що, якщо ви повинні грати за чужими правилами, ви завжди програєте", - говорить він.
Всі фото: Corinne Seminoff/CBC