Новини науки - вченими виявлено ген сивини
Категорія
Наука та медицина
Дата публікації

Новини науки - вченими виявлено ген сивини

Вчені вперше виявили ген, який відповідає за появу сивого волосся у людини, а так само було виявлено безліч генів, відповідальних за колір волосся, їх форму і щільність.
Про це сообшает ONLINE.UA з посиланням на УНІАН.
Відповідальним за посивіння волосся виявився ген IRF4, який раніше був відомий вченим як регулятор виробництва меланіну - пігменту, що визначає колір шкіри, волосся і очей. Ген PRSS53 впливає на появу кучерявого волосся, за товщину брів відповідає FOXL2, а за появу «моноброви» відповідає ген PAX3, за товщину бороди - EDAR.
Вчені проаналізували 6,63 тисячі чоловік (45 відсотків чоловіків і 55 відсотків жінок) родом з Латинської Америки (Бразилії, Колумбії, Чилі, Мексики і Перу). Серед вивчених 48 відсотків були європейцями, 46 - корінними американцями і 6 відсотків - афроамериканцями.
Учасники були поділені на групи в залежності від форми і кольору волосся, а також ступеня облисіння і посивіння. В оцінках бороди і товщини брів брали участь тільки чоловіки. Візуальні дані потім були зіставлені з отриманою генетичною інформацією. Вибірка забезпечила велику різноманітність у формі і кольорі волосся.
Вчені відзначають, що результати їх дослідження виявляться корисними для судово-медичної експертизи на основі ДНК і складання візуального профілю потенційного злочинця в Латинській Америці та Східній Азії. У попередніх дослідженнях враховувалися тільки ДНК людей європейського походження.
Раніше ONLINE.UA повідомляв, що вчені виявили зв'язок вірусу Зіка з рідкісним аутоімунним захворюванням.