Проект будівництва Керченського мосту в окупований Крим застрахувала компанія, яка внесена в український реєстр фінансових установ з діючими ліцензіями.
Це з'ясував ONLINE.UA.
У понеділок, 11 квітня, російські ЗМІ з посиланням на Росавтодор повідомили, що договір страхування проекту будівництва Керченського мосту вартістю 228 млрд рублів (приблизно 3,4 млрд доларів), який повинен вести з Росії в окупований Крим, був укладений між компанією "Стройгазмонтаж" і "Кримською першою страховою компанією".
Але Юргенс не врахував того, що кримський страховик - не проста, а особлива компанія. "Кримська перша страхова компанія" була зареєстрована 30 травня 2014 року в Сімферополі (так звана "Республіка Крим"). Організація є правонаступницею "Кримської страхової компанії", повідомляє про страховика російське інформагентство RNS. Чому змін немає - невідомо.
У Нацкомфінпослуг на запит ONLINE.UA на момент виходу цієї публікації не відповіли. Можливо, "Кримська страхова компанія" не повідомила комісії про зміни в реєстрації, а регулятор її не перевірив, так як в останні два роки йому обмежили можливість здійснювати позапланові перевірки.
Але дані реєстру свідчать про особливий статус страховика, тим більше, що в минулому році комісія ретельно перевіряла всі страхові компанії, на які може впливати країна-агресор. Можна припустити, що подвійне "громадянство" кримського страховика допомагає "Кримській першій страховій компанії" перестраховувати свої ризики в Європі за допомогою української компанії-фантома, яка під санкції ЄС не потрапляє.
"Але український страховик нічого не перестраховує. Більш того, ця компанія сьогодні не страхує, а тільки виплачує за своїми старими зобов'язаннями", - зазначає Білошицька.
Кажуть, власник "Кримської страхової компанії" навіть хотів її продати, але не знайшлося покупця. У цю версію віриться насилу - хто ж купить в Україні компанію, зареєстровану в Севастополі? Найімовірнішою причиною збереження "Кримської страхової компанії" в колишньому статусі (включаючи реєстрацію в Криму і ім'я керівника) деякі експерти називають бажання власника компанії повернути 1 млн грн з гарантійного фонду Моторного (транспортного) страхового бюро України.
Справа в тому, що "Кримська страхова компанія" добровільно вийшла з бюро ще в 2013 році і за законом має право протягом трьох років забрати свій гарантійний внесок з МТСБУ. Три роки тому її внесок перевищував 1 млн грн, кажуть страховики. Але чи збереглися ці гроші сьогодні, вони дуже сумніваються.
Так само як і в тому, що хоча б одна з двох кримських страхових компаній реально взяла на себе відповідальність за будівництво Керченського моста. "Вважаю, що це - не більше, ніж піар-акція кримських" влади"", - говорить Ростислав Кравець.
Повний текст статті читайте на ONLINE.UA - Скандал: путінський міст в Крим застрахувала компанія з українською "пропискою".