Левова частка виборчих бюджетів політичних партій пішла на оплату телевізійної реклами. Загальна сума витрат при цьому становить 307 млн гривень. Ці дані сьогодні було оприлюднено громадським рухом «Чесно», повідомляє ONLINE.UA з посиланням на сайт організації.
Активісти «Чесно» проаналізували обсяги та вартість політичної реклами з квітня по липень 2019 року. Як виявилось, обсяги політичної реклами почали зростати з кінця травня, а «стрибок» відбувся лише в останній тиждень червня. До цього часу лідери партій нагадували про себе відеороликами з вітаннями до Великодня та 9 травня.
Різку зміну можна порівняти на кількості роликів. Якщо у травні протягом доби виходило приблизно 7 роликів політичного змісту, то в останній тиждень червня – 52, а з 1 по 7 липня – 115 відео. Зростання пояснюється тим, що більшість політичних партій зареєструвалися для участі у виборах якраз 23-24 червня.
Характерно, що зі збільшенням кількості рекламних роликів зменшується їхня тривалість. Якщо наприкінці квітня середня тривалість політичної реклами становила 65 секунд на один ролик, то у перший тиждень липня – лише 25 секунд.
Серед політиків, які найбільше витратили на відеоролики з привітаннями до свят, лідирують Вадим Новинський (66 відео на загальну суму 4,3 млн гривень) та Олег Ляшко (126 роликів на 3,2 млн гривень). Щоправда, у Ляшка з-поміж 126 виходів цих роликів 100 припало на відносно недорогий ефір телеканалу «ZIK».
Більшість політичних партій почали проводити агітацію на телебаченні вже після офіційного старту кампанії. Лише одна політсила: «Опозиційна платформа – За життя», вирішила почати рекламувати себе на ТБ ще у квітні. Сукупна вартість трансляції роликів цієї політсили до реєстрації в ЦВК становила біля 16 млн гривень.
Після початку виборчої кампанії, але до реєстрації у ЦВК, рекламували себе на телебаченні 7 політичних партій. Найбільше з них витратили «Європейська солідарність» – 23 млн гривень та «Українська стратегія Гройсмана» – 19,4 млн.
Загалом лідерами за обсягом витрачених на телерекламу коштів виявились «Радикальна партія» – 45,4 млн гривень, «Українська стратегія Гройсмана» – 44,72 млн. та «Європейська солідарність» – 42,94 млн.
Лідерами за кількістю політичної реклами стали «ICTV» та «1+1». В ефірах цих мовників вийшло 2385 та 2335 роликів відповідно.
З-поміж 18 загальнонаціональних телеканалів, 3 мовника розміщували відеорекламу лише однією політичної партії. «5 канал» та «Еспресо» – «Європейської солідарності», «ТЕТ» – «Слуги народу».
Більшість роликів партії «Опозиційний блок» виходили на телеканалі «Україна», який належить одному з головних спонсорів цієї політичної сили – Ринату Ахметову. На противагу, реклама «Опозиційної платформи – За життя» ігнорувала ТРК «Україна», віддаючи перевагу каналу «Інтер», який входить до медіаконгломерату олігарха Дмитра Фірташа. Також «Опозиційна платформа» активно рекламується на каналах «112» та «NewsOne». Партія «Європейська солідарність» – на «Прямому».
Нагадаємо, що вчора стало відомо, стало відомо, які партії найбільше витратили на передвиборчу кампанію загалом, окрім телереклами.