Парламентські вибори 2019: список кандидатів та їхніх витрат на політичну рекламу
Категорія
Україна
Дата публікації

Парламентські вибори 2019: список кандидатів та їхніх витрат на політичну рекламу

Парламентські вибори 2019: список кандидатів та їхніх витрат на політичну рекламу
Джерело:  Чесно

Левова частка виборчих бюджетів політичних партій пішла на оплату телевізійної реклами. Загальна сума витрат при цьому становить 307 млн гривень. Ці дані сьогодні було оприлюднено громадським рухом «Чесно», повідомляє ONLINE.UA з посиланням на сайт організації.

Активісти «Чесно» проаналізували обсяги та вартість політичної реклами з квітня по липень 2019 року. Як виявилось, обсяги політичної реклами почали зростати з кінця травня, а «стрибок» відбувся лише в останній тиждень червня. До цього часу лідери партій нагадували про себе відеороликами з вітаннями до Великодня та 9 травня.

Різку зміну можна порівняти на кількості роликів. Якщо у травні протягом доби виходило приблизно 7 роликів політичного змісту, то в останній тиждень червня – 52, а з 1 по 7 липня – 115 відео. Зростання пояснюється тим, що більшість політичних партій зареєструвалися для участі у виборах якраз 23-24 червня.

Характерно, що зі збільшенням кількості рекламних роликів зменшується їхня тривалість. Якщо наприкінці квітня середня тривалість політичної реклами становила 65 секунд на один ролик, то у перший тиждень липня – лише 25 секунд.

Серед політиків, які найбільше витратили на відеоролики з привітаннями до свят, лідирують Вадим Новинський (66 відео на загальну суму 4,3 млн гривень) та Олег Ляшко (126 роликів на 3,2 млн гривень). Щоправда, у Ляшка з-поміж 126 виходів цих роликів 100 припало на відносно недорогий ефір телеканалу «ZIK».

Більшість політичних партій почали проводити агітацію на телебаченні вже після офіційного старту кампанії. Лише одна політсила: «Опозиційна платформа – За життя», вирішила почати рекламувати себе на ТБ ще у квітні. Сукупна вартість трансляції роликів цієї політсили до реєстрації в ЦВК становила біля 16 млн гривень.

Після початку виборчої кампанії, але до реєстрації у ЦВК, рекламували себе на телебаченні 7 політичних партій. Найбільше з них витратили «Європейська солідарність» – 23 млн гривень та «Українська стратегія Гройсмана» – 19,4 млн.

Загалом лідерами за обсягом витрачених на телерекламу коштів виявились «Радикальна партія» – 45,4 млн гривень, «Українська стратегія Гройсмана» – 44,72 млн. та «Європейська солідарність» – 42,94 млн.

Лідерами за кількістю політичної реклами стали «ICTV» та «1+1». В ефірах цих мовників вийшло 2385 та 2335 роликів відповідно.

З-поміж 18 загальнонаціональних телеканалів, 3 мовника розміщували відеорекламу лише однією політичної партії. «5 канал» та «Еспресо» – «Європейської солідарності», «ТЕТ» – «Слуги народу».

Більшість роликів партії «Опозиційний блок» виходили на телеканалі «Україна», який належить одному з головних спонсорів цієї політичної сили – Ринату Ахметову. На противагу, реклама «Опозиційної платформи – За життя» ігнорувала ТРК «Україна», віддаючи перевагу каналу «Інтер», який входить до медіаконгломерату олігарха Дмитра Фірташа. Також «Опозиційна платформа» активно рекламується на каналах «112» та «NewsOne». Партія «Європейська солідарність» – на «Прямому».

Нагадаємо, що вчора стало відомо, стало відомо, які партії найбільше витратили на передвиборчу кампанію загалом, окрім телереклами.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?