Політолог Таран пояснив, як "системна війна" Мін'юсту та НАЗК заважає боротьбі з корупцією в Україні
Категорія
Політика
Дата публікації

Політолог Таран пояснив, як "системна війна" Мін'юсту та НАЗК заважає боротьбі з корупцією в Україні

Політолог Таран пояснив, як "системна війна" Мін'юсту та НАЗК заважає боротьбі з корупцією в Україні
Джерело:  online.ua

"Системна війна" між Міністерством юстиції України та Національним агентством з запобігання корупції заважає боротьбі з корупцією в Україні.

Про це голова громадської ради при НАЗК, політичний експерт Віктор Таран висловився у прямому ефірі Руденко.ONLINE.UA  26 травня.

Читайте також: Мін'юст просить Раду змінити склад НАЗК

Таран розповів про три основні функції Агенства, для виконання яких воно створювалося: "НАЗК мало зробити реєстр декларацій. Використовуючи математичний та логічний метод в автоматизованому режимі перевіряти декларації та знаходити там ризики, нетипове зростання, тощо. А після перевірки, в залежності від чиновника та порушення, справа мала автоматично йти до НАБУ, Генпрокуратури чи Нацполіції".

"Так воно мало робити, і так не працює", - підкреслив він.

За його словами, основним неефективним інструментом роботи Агентства є порядок, у якому воно має проводити перевірку ризиків.

"Баталії між НАЗК та Мін'юстом щодо порядку тривали досить давно. Фінальна версія, яка була затверджена, містить низку ризиків, що унеможливлюють повноцінну роботу. НАЗК та Мін'юст показують пальчиками одне на одного. НАЗК кажуть: "Ми зробили прекрасний порядок, Мін'юст затвердив поганий", Мін'юст каже: "Нічого подібного, ми розробили прекрасний порядок, а цей вже розробили НАЗК у себе", - пояснив Таран.

Читайте також: У Мін'юсті зробили різку заяву на адресу НАЗК

"Оскільки на етапі формування цього списку громадські організації не долучалися до більш глибшої роботи, я не можу зараз сказати, хто винен. Єдине, що можу сказати - що фінальну версію затверджував Мін'юст, але яка це була версія, і хто "відхилив" рекомендації, які ми надавали - я не знаю", - продовжив він.

Крім того, політолог зазначив, що серйозною проблемою, що потребує унормування, є відсутність доступу НАЗК до реєстрів власності, автомобілів, земель та т.п.

"Мін'юст не віддає (доступ - ред.), аргументуючи тим, що закон про НАЗК, що був написаний у 2014 році, на відміну від закону про НАБУ від 2015 року, має невірну формулу підключення до реєстрів, - підкреслив Таран. - Вони вимагають, щоб у парламенті були внесені зміні до закону, і тільки після цього вони готові надати доступ до реєстрів. Вибачте, я в житті не повірю, що такі зміни до закону пройдуть".

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?