Національна комісія з регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (НРКЗІ) остаточно визначилася з учасниками тендеру на отримання ліцензій на якісний 4G зв’язок. За тарифи змагатимуться «Київстар», «Vodafone» і lifecell.
Офіційне повідомлення було оприлюднене на сайті НКРЗІ. 26 лютого відбулося засідання тендерної комісії. В його рамках розглядалися юридичні аспекти та повнота пакету документів, переданого потенційними учасниками тендеру. Для участі в торгах мобільні оператори також мали вносити тендерну гарантію. Станом на 26.02 названі вище три мобільних оператори виконали усі необхідні умови конкурсу та були допущені до тендеру. В рамках заходу будуть виставлені шість лотов.
23 лютого до НКРЗІ надійшло повідомлення від компанії lifecell. У повідомленні зазначалося, що мобільний оператор не прийматиме участь у змаганнях за лот №5. Тому пакет документів не надавався, і у подальшому компанія не претендуватиме на тендер за цим лотом і умови відповідності тендеру розглядатися не будуть.
Детальної інформації щодо цінової пропозиції та детальних умов по кожному лоту наразі немає. За словами НКРЗІ, планове відкриття конвертів з інформацією щодо ціни відбудеться другого березня на засіданні тендерної комісії. У кожному конверті знаходитиметься цінова пропозиція мобільного оператора щодо бажаного лоту. На цьому засіданні НРКЗІ мають право бути присутніми представники учасника тендеру. Кінцевий етап торгів планується на 6 березня 2018 року. Лоти продаватимуться «голосом» за правилами аукціону. Дата тендеру поки що лише запланована і може бути змінена за рішенням НРКЗІ.
Вперше інформація щодо відкриття тендеру на якісний 4G в Україні була опублікована на сайті НРКЗІ у грудні 2017 року. Для використання учасникам тендеру пропонується декілька радіочастотних смуг 4G: 1710-1785 та 1805-1880 МГц.
Два діапазони радіочастот розділені на декілька лотів. У кожному з них – пара діапазонів з 1710 до 1785 і з 1805 до 1880. Найдорожчим визнали другий лот, який дає змогу учасникам тендеру отримати радіочастотні діапазони від 1725 МГц до 1750 МГц і високочастотний діапазон 1820-1845 МГц. Найдешевшими на тендері будуть одразу три лоти – 4, 5 і 6. Вартість стартової ціни – 265 мільйонів гривень за ці три лоти, 1,325 мільярди за найдорожчий другий лот, 795 мільйонів за перший лот та 1,060 мільярдів за третій лот.
Перемога у тендері зобов’язують учасників до виконання обов’язків перед споживачами. Вигравши той чи інший лот, мобільний оператор зобов’язується забезпечити можливість отримання послуг з базовим стандартом LTE більш ніж для 90% населення у кожному обласному центрі України. Цю вимогу переможці тендеру мають виконати протягом першого року після завершення тендеру. Наступні 3,5 роки мобільні оператори мають забезпечити якісним 4G зв’язком більше ніж 90% мешканців населених пунктів із чисельністю населення більше 10 тисяч осіб.
Раніше 31 січня вже завершилися попередні торги, де мобільні оператори купували лоти 4G зв’язку у діапазоні 2600 МГц. Так як нові діапазони (1800 МГц) більш привабливі до користувачів та мобільних операторів, то конкуренція на цьому тендері буде в рази вищою. Минулий тендер виграв lifecell, запропонувавши за лот більше 600 мільйонів гривень.
Чи кожен житель України зможе використовувати 4G стандарт мобільного інтернету? Залежить від гаджету, який використовується для інтернету. Додатково знадобиться адаптована SIM-карта (USIM). Мобільні оператори обіцяють змінити теперішні карти на нові безкоштовно і зі збереженням поточного номеру. Мобільні оператори вже почали маркетингові кампанії, які дозволяють користувачам безкоштовно перевірити, чи підтримує їх смартфон 4G.
Але високошвидкісний Інтернет важливий не лише для кінцевого користувача, але і для бізнеса. Доступ до швидкого мобільного інтернету дозволяє більшій кількості людей мати доступ до відео-контенту з мобільних гаджетів. Це автоматично збільшує ринок реклами в інтернеті для українських компаній. До речі, нещодавні дослідження Google говорять про те, що кількість мобільних користувачів вже більше тих, хто використовує інтернет-підключення зі стаціонарних девайсів.
4G інтернет дозволяє дивитись не лише записані відео, але і прямі трансляції. Наприклад, дуже популярні ігрові стріми. В них можна побачити професіоналів на кшталт Даниїл «Денді» Ішутін, який входить до складу кіберспортивної команди Na’Vi або Михайло “innerpsy” Шаламов – член команди професіоналів PokerStars.
Для рекламодавців стріми –більш сучасний та довірливий контакт з аудиторією, а значить, рекламний канал буде більш ефективним та прибутковим. Цим оперують і мобільні оператори, які готові викласти декілька мільярдів на тендері.
Автор: Павло Чепура