Що ви маєте на увазі, коли ви лайкаєте статтю про громадянську війну в Сирії у вашій стрічці новин на Facebook? Можливо, вам сподобалося читати цю історію. Або сподобався той факт, що людина, яка опублікувала цю статтю, поширює певну інформацію. Звичайно, ви могли таким чином просто висловити своє схвалення війни в Сирії.
Або ж: що ви маєте на увазі, якщо свій наступний лайк ви ставите під фотографією дитини вашого друга?
Автор статті на сайті «Mashable» спробував розібратися, що ж насправді може означати лайк. ONLINE.UA, пропонує переклад цієї статті.
Facebook є найпопулярнішою соцмережею - приблизно два мільярди користувачів по всьому світу. Ми вже бачили, який величезний вплив має соцмережа на рекламу та ЗМІ, не кажучи вже про те, як ми взаємодіємо один з одним.
Читайте також:У Facebook визначилися з пріоритетами в показі новин
Головним важелем є лайк. Ця функція була введена у 2009 році і відразу стала настільки популярною, що слово «лайкати» вже увійшло у загальний вжиток. Ще у далекому 2010 році, Facebook стверджував, що за день користувачі ставлять приблизно 1 мільярд лайків.
Деякі з цих лайків мають наслідки. У 2017 році суд Швейцарії оштрафував чоловіка на 4 тисячі швейцарських франків (близько 4100 доларів США) за те, що він вподобав публікації в Facebook, у яких засуджували активіста Ервіна Кеслера в расизмі та антисемітизмі.
Суддя відмітив, що лайк передбачає схвалення, і відповідач таким чином продемонстрував, що він згоден зі змістом образливих коментарів.
У Швейцарії цей випадок став першим, коли суд вперше виніс обвинувальний вирок у відношенні користувача Facebook за образливі коментарі, лайки та репости інших образливих повідомлень у соцмережі.
Але давайте бути реалістами: навряд чи цей сумний інцидент хоч якось вплинув на користувачів, які проводять у Facebook багато часу.
Спроба розібратися в намірах людини, яка натискає ту чи іншу кнопку в Інтернеті, скоріш за все, призведе до невірної оцінки контексту. Спроба з'ясувати, що означає конкретний «лайк», це питання, яке вимагає вичерпної інформації про час, місце, зміст та людей, що поставили лайк. У світі, де мережі часто поєднують друзів, родичів, колег, ворогів, старих друзів та взагалі усіх підряд - це майже нездійсненна задача.
Читайте також новину по темі: Facebook стрімко втрачає популярність у користувачів
У реальності, натискання кнопки «лайк» - це ще не означає, що вам щось дійсно сподобалось. Після кількох років жартів про те, що потрібна кнопка «дислайк» («не подобається»), компанія представила вибір можливих відповідей у жовтні 2015 року, включаючи кнопки «гнів» і «смуток». Там ще немає кнопки «дислайк», але людям була надана можливість висловитись більш точно, ніж просто натиснути лайк.
Тим не менш, лайк залишається незмінним лідером, з більшою частотою використання, ніж більш емоційні відповіді (частково завдяки дизайнерським рішенням Facebook). Кнопка «лайк» залишається основною та трохи невизначеною. У цьому сенсі, вона несе значення сама у собі.
А де лайк має доволі певний сенс? Всередині самого Facebook. Ми знаємо, що всемогутній алгоритм Facebook вважає, що це означає, що пост має бути посилений та показаний більшості людей. У випадках, коли Facebook вагається, це більше, ніж просто схвалення - це позитивний сигнал.
«Не існує одної думки щодо того, що саме означає кнопка «лайк» - хтось це робить для підтримати фотографію друга або думку колеги. У той же час, інші використовують його для того, щоб фолловити улюблений бренд або якусь знаменитість», - говорить Сара Семпсел, креативна директорка Work & Co.
Можливо, у цьому і ховається справжнє призначення Facebook, якщо таке взагалі існує. Facebook хоче, щоб ви проводили більше часу в мережі, особливо - в стрічці новин. Якщо лайк - це позитивне підтвердження того, що такий пост затримає вас довше в Facebook, значить, лайк висловлює цінність даного поста.
Так що, стаття про війну в Сирії і фото дитини не мають нічого спільного, крім того, що обидва цих поста варті вашого часу.
Або ж точніше: якщо ви їх лайкаєте, то висловлюєте думку, що вони варті того часу, який на них витратять інші юзери.
Подивіться на цю дитину. Прочитайте статтю. Лайкніть те, що я лайкнув. Неважливо, подобається вам це насправді чи ні.
Як повідомляв ONLINE.UA, нова рекламна політика соціальної мережі Facebook забороняє розміщувати на своїй платформі рекламу криптовалюти.