У Харкові в одному з фаст-фудів мережі McDonald's на проспекті Науки співробітники відмовилися обслужити волонтера Марину Хаперську українською мовою.
Про це ONLINE.UA повідомила сама волонтер.
За словами Хаперської, вона заїхала в McDonald's випити кави, співробітник, якому вона робила замовлення, говорив з нею російською мовою. Після зауваження дівчини з приводу того, що вона хотіла б, щоб з нею говорили українською, працівник фастфуду продовжив говорити по-російськи.
Після цього Хаперська направила скаргу, в якій просила керівництво фастфуду дати оцінку діям свого працівника.
У відповідь волонтеру прийшов лист, в якому йдеться: "Наші співробітники завжди намагаються спілкуватися з відвідувачами тією мовою, якою останні звертаються до них. Однак Конституцією України передбачено, що не може бути привілеїв чи обмежень за мовними або іншими ознаками. Таким чином ми в рівній мірі толерантно ставимося до мовних уподобань наших відвідувачів і працівників".
При цьому керівництво фастфуду не вибачилося перед відвідувачем і не пообіцяло покарати свого співробітника, який відмовився розмовляти українською мовою.
Хаперська оприлюднила фотокопію листа, який їй надіслали з фастфуду, і написала на своїй сторінці в соцмережі: "McDonald's, прошу пояснити, українофобська позиція, викладена в листі, є офіційною позицією вашої компанії чи це окрема думка керівництва і колективу цього закладу харчування? Працівники відмовляються обслуговувати українською мовою відвідувачів, ігноруючи статтю 10 Конституції України та статті 4 закону України "Про захист прав споживачів", згідно з яким громадяни мають право на отримання доступної інформації. В моєму випадку доступна інформація може бути тільки державною мовою, тому як мовами нацменшин я володію погано".
"Зате ваші колеги апелюють до статті 24 Конституції України, хоча самі статтю порушують, обмежуючи мене в моїх правах за мовним принципом. Навіть в листі написали, що намагаються говорити, а намагатися і виконувати - це різні речі, поведінка працівників цього закладу тому приклад" , - додала вона.
Волонтер також підкреслила, що менеджер закладу сказала їй, мовляв, в цьому фастфуді працює багато білорусів, які не зобов'язані знати українську мову.
"Як ваші працівники розмовляють удома і між собою, мене не хвилює, я хочу, щоб, коли я в своїй державі звертаюся державною мовою, ваші працівники не перепитували, не морщили ніс і не вдавали, що не розуміють. Менеджер цього закладу сказала, що у них працює багато білорусів і вони не зобов'язані знати українську мову. Страшно уявити обслуговування і спілкування в ваших закладах, коли ви візьмете на роботу китайців, до їх рідної мови, очевидно, теж толеруватимуть", - написала Хаперська.
Крім того, вона звернула увагу на те, що в листі з головного офісу "Макдональдса" керівництво переплутало її по-батькові.
"І наостанок, по-батькові я Віталіївна. Якщо неповага до громадян є, то вона проявляється у всьому", - резюмувала вона.
Користувачі соцмережі в коментарях до посту Хаперської обурилися українофобською позицією працівників фастфуду і закликали бойкотувати заклади мережі.
Також дівчині порадили позиватися до закладу.
Відзначимо, що Марина Хаперська на волонтерських засадах готує сухі гарячі страви для бійців АТО і передає їх на передову.
Раніше в мережі з'явилася інформація, що