Твій ідеальний друг і твій нано-інфлюенсер — як вони стали віртуальними
Категорія
Технології
Дата публікації

Твій ідеальний друг і твій нано-інфлюенсер — як вони стали віртуальними

Твій ідеальний друг і твій нано-інфлюенсер — як вони стали віртуальними
Джерело:  online.ua

Минулого разу ми розповідали, які тренди у соціальній відповідальності бізнесу здатні вбити існуючі компанії. Тепер знайомимо з новими ролями у бізнесі — віртуальними та реальними. Все це — у рамках підготовки до найбільшої події маркетинг-директорів та маркетологів, що відбудеться 14-15 квітня 2020 року в Києві та називається 13 Український маркетинг-форум, партнером якого декілька років поспіль виступає ONLINE.UA.

ЕФЕКТ ВПЛИВУ “НАЙБЛИЖЧОГО КОЛА”

Більшість з нас має підписку на якихось блогерів та піддається їхньому впливу. Тут є несподіваний сюрприз: не завжди більша кількість підписників означає більший вплив. Ви ж знаєте ефект сарафанного радіо? Коли вам щось радить одна, тільки одна людина.

— Мені розповіла подруга, що знайома її подруги, яка є нано-інфлюенсером…

— Ким-ким?...

Розповідаємо.

Нано-інфлюенсери (від influence — “вплив”) — це користувачі соціальних мереж, які мають 1000-5000 фоловерів. Що менше ніж у мікро-, макро- та мега-інфлюенсерів. Чому ж маркетинг впливу цінить “маленьких”? В них більш довірливі відносини з підписниками. І на це є причини. Вони виглядають, як звичайні люди, їх фото не завжди мають ідеальну якість та обробку, тому люди бачать схожість із собою. З підписниками вони часто знайомі особисто. Вони більш тісно спілкуються з аудиторією і охоче пишуть розгорнуті відповіді на коментарі. І крім цього — обирають рекламувати те, що гармонує з тематикою їхнього блогу. А ще нано-інфлюенсери найчастіше діляться своїм унікальним досвідом використання продуктів. Дружіть з нано-інфлюенсерами. Як то кажуть, маленьке, та важкеньке.

ВІРТУАЛЬНИЙ, А ВПЛИВОВИЙ

Найбільш відомий та впливовий віртуальний персонаж — Ліл Макейла з 1,9 млн підписників в Instagram. Модель і музикантка бразильсько-іспанського походження, живе в Лос-Анджелесі, і вже виступала обличчям Prada, Gucci, Diesel, Chanel і Calvin Klein. Ліл, як і ми, розміщує мотивуючі цитати, підтримує громадські рухи і захищає права трансгендерів.

Є в цьому тренді й хлопці — наприклад, Алекс Хантер, головний герой серії ігор FIFA від EA SPORTS. Він був обличчям Adidas.

Віртуальні інфлюенсери мають невіртуальний вплив на мільйони дорослих людей. У них є великі переваги. Наприклад, зовнішній вигляд може чітко відповідати особливостям бренду. Їхню поведінку можна повністю контролювати, вони не провокують непередбачуваних скандалів і погоджуються на все. І ще не забруднюють планету.

Які тут є підводні камені? Віртуальний персонаж потребує від бренду витрат. Аби викласти пост із фото, потрібно декілька днів роботи графічних дизайнерів. Втім, популярність аватарів брендів дедалі зростає і створює конкуренцію для своїх колег-людей.

ШТУЧНИЙ ІДЕАЛЬНИЙ ДРУГ

Цікаво, чи чують творці штучного інтелекту його молитви? А якщо серйозно, то давайте подивимось на таке творіння маркетологів, як віртуальний асистент. Його пращуром є чат-бот. А батьком — голосовий асистент, Siri, Google Assistant, Cortana від Microsoft, Amazon Alexa. В новому втіленні чат-бот здобуває “тіло”, голос, характер, а головне — має набагато вищий інтелектуальний рівень. Відрізняється глибокими знаннями в своїй області, навчається при кожній взаємодії з користувачем. Тому з часом може стати штучним другом, який тебе розуміє та приймає таким, який ти є. Ідеальні відносини.

Приклад — додаток Replika. Це ніби втілений в реальності епізод з “Чорного дзеркала”. Він починався з ідеї створити цифрову версію особистості користувача. Такий собі міні-Вася, чи діджитальна Маша. Але згодом все трансформувалося і з’явився віртуальний психолог, коуч, друг та просто той, хто вислухає, дасть пораду, підставить “цифрове плече”, в яке можна поплакати, та ніколи не засудить.

ОПТИМІСТИЧНІ МУЧЕНИКИ: З ПОСМІШКОЮ СІДАЄШ У ПАЛАЮЧУ МАШИНУ

Перший розумний годинник SPOT від Microsoft з’явилися у 2004, коли ще навіть не було смартфонів. Вони використовували FM хвилі для передачі новин, погоди та іншої інформації. І вони випередили свій час: через два роки випуск SPOT припинився.

У кінці 1990-х були засновані два стартапи — Beanz і Flooz, які продавали цифрову валюту для покупок в Інтернеті. Але це не набуло популярності тоді. А сьогодні в криптовалютні проекти вкладаються сотні мільйонів доларів.

У 1996 році 19-річна американка Дженіфер почала транслювати своє повсякденне життя на сайті JenniCam. Це було справжньою дивиною та певний період мало велику популярність. Але для розповсюдження цього жанру мав настати правильний час — зі швидкісним інтернетом, кращими камерами та більшим прагненням відео-контенту. Так Дженіфер показала шлях іншим, але сама не набула успіху тільки як елемент історії розвитку технологій.

У 2011 році Даніель Канеман, лауреат Нобелівської премії з економіки, випустив книгу “Мислення швидке й повільне”. Загалом вона — про помилки нашого мозку Автор пише про те, що підприємці є зазвичай оптимістами, адже інакше важко наважитись на бізнес. Але часто оптимізму та самовпевненості буває забагато, і підприємці сідають у палаючу машину, чи вирушають на плоту в шторм. Бізнес зазнає невдачі, але для конкурентів це стає інструкцією, як робити не треба.

На кожному шляху були першопроходці, і в бізнесі вони є провідниками, що показали шлях, але не вижили. Тих, хто прокладає шлях першими і зазнає невдачі, сигналізує про нові ринки та стратегії, назвали оптимістичними мучениками.

Правда, це все цікаво? Майбутнє дивує, і наступного разу будемо розбиратись, що нового у відносинах споживачів та брендів. Повне занурення у тренди і майбутнє маркетингу — на Українському маркетинг-форумі 14–15 квітня 2020 року. In marketing we trust!

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?