Напередодні місцевих виборів, які відбудуться в Україні уже 25 жовтня, політичні сили роблять усе можливе, аби не тільки привернути до себе увагу, але й потенційно збільшити кількість людей, які будуть готові віддати за них свої голоси. Для цього використовується чимало найрізноманітніших інструментів, проте один із них протягом останнього року стає дедалі популярнішим - це політична реклама у соціальних мережах. Зверніть увагу на те, що у структурі офіційних (!) видатків партій на минулорічну парламентську кампанію витрати на соцмережі становили 6-7% (“Голос” і “Європейська солідарність”). Для політсил, котрі задекларували витрати на соцмережі, вони за обсягом поступаються лише видаткам на телевізійну й зовнішню рекламу (хоч і з великою різницею) та випереджають видатки на рекламу у друкованих ЗМІ, на радіо, а також друк агітації. Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на статистику Руху "ЧЕСНО".
Зазначається, що експерти уважно та детально проаналізували дані Facebook Ad Library й дізналися, що витрати на політичну та соціальну рекламу в соцмережах (від 1 червня до 19 липня 2020 року) сягнули близько 70 млн гривень. Зверніть увагу на те, що з них 37,5 млн – це витрати на користь партій, а більш ніж 33 млн – витрати мажоритарників. Що також важливо розуміти, одразу 5 політсил витратили на рекламу у Facebook та Instagram понад 2 мільйони гривень (ураховано партійні сторінки, сторінки списочників та інші типи сторінок, котрі агітували за конкретну політичну партію). Найбільше витратив “Голос” – близько 8 мільйонів гривень. Десятеро мажоритарників заплатили за рекламу від 300 тисяч гривень.
Більшість українців переконані, що на місцевих виборах ставки не такі високі, а отже, витрати, зокрема на соцмережі, мали б бути нижчими, проте це не зовсім так. За словами фахівців, через високу конкуренцію в багатьох обласних центрах та значну кількість політиків і партій, які змагатимуться за депутатські мандати й посади міських голів, видатки на рекламу у Facebook та Instagram цьогоріч уже перевищили 42 млн гривень (1,53 млн доларів). Зверніть увагу на те, що лише в минулому місяці на рекламу в соцмережах понад 900 різних сторінок витратили майже 13 мільйонів гривень (470 тисяч доларів). І це все за кілька тижнів до завершення реєстрації кандидатів та повноцінного старту виборчої кампанії.
Експерти звертають увагу на те, що попри таке стрімке зростання ролі соцмереж, Інтернет досі залишається сліпою зоною українського законодавства, і виборчого зокрема - саме цим користується переважна більшість політичних партій.
Як повідомляв раніше ONLINE.UA, очільник РНБО Олексій Данілов зробив важливе попередження усім українським громадянам щодо місцевих виборів в Україні.