Необхідно введення двох законів в українське законодавство, щоб вітчизняний шоу-бізнес перестав бути "культурним придатком" російського, впевнений відомий продюсер, композитор і журналіст Олександр Ягольник.
Таку думку він висловив в інтерв'ю ONLINE.UA.
За словами продюсера, головною перевагою шоу-бізнесу в Росії є закон про авторське право і збір авторського роялті, а також закон про спонсорство і меценатство, які "устаканили ринок і створили певний порядок і пільги, що дозволяє Москві краще розвиватися, ніж Києву". "Зараз за ці закони бореться і український шоу-бізнес", - пояснив він.
Читайте також: "Вата" її любить: в Україні пояснили, чому Ані Лорак співає в Росії
"Нинішня ситуація в Україні для Москви вигідна - їм вигідно, щоб ми були сировинним придатком, годувалися другосортним продуктом, навіть за російськими мірками, були культурною провінцією. Але така ситуація для України - принизлива. У Всесвітній бібліотеці UNESCO найбільше народних пісень саме українських, на другому місці - італійці. І говорити, що ми не забезпечимо себе піснями - не варто. Ми можемо забезпечити себе піснями, причому як україномовними, так і російськомовними. Український авторський цех, при нормальному законі про авторське право, отримає хороший стимул для роботи і дуже швидко надолужить відставання", - підкреслив Ягольник.
"За часів корупційних схем Дмитра Табачника (колишній міністр освіти, - ONLINE.UA) настворювали 19 організацій, які збирали гроші для авторів, які крали так, що дружина Кузьми за рік після його смерті отримала авторського роялті аж 38 гривень. Зараз 19 організацій хочуть скасувати і зробити одну, яка захищала б права авторів, в першу чергу, і щоб її не можна було перепродати або перекупити. Тому що ні для кого не секрет: були спроби росіян захопити авторський ринок, робилися регулярно, - зазначив продюсер. - Потрібна одна організація, яка акумулюватиме кошти, займатиметься всіма виплатами. Це дасть можливість в рази збільшити гонорарну базу авторам, перебудувати фінансові потоки на користь творців".
"Природно, 18 з цих 19 ОКУ, які вже є, невигідна така перебудова ринку, тому що вона перебудує ринок на користь авторів, яких в рази більше. Причому зараз я говорю не тільки про шоу-бізнес, але також про театр і кіно, як мінімум, які також виграють від порядку в цій сфері", - резюмував він.
Більше читайте в інтерв'ю на ONLINE.UA: Поки ми не повернемо Крим і Донбас, для всього російського мистецтва потрібен бар'єр - продюсер Олександр Ягольник.
- Категорія
- Шоу-бізнес
- Дата публікації