Міністр юстиції Павло Петренко в ході онлайн-конференції на сторінці в Facebook роз'яснив ряд важливих юридичних моментів в сфері реєстрації нерухомого майна.
Про це повідомляє ONLINE.UA.
Відповідаючи на питання, як скасувати свідоцтво про реєстрацію нерухомого майна, видане на незаконно збудований МАФ, і сфальсифіковане співробітниками міськради, Петренко сказав: «Тут шлях тільки один: ви, як житель цього міста, можете звернутися з позовом до міської ради щодо визнання незаконним розміщення даного МАФу на території територіальної громади і міста».
«На підставі цього позову, в разі, якщо ви отримаєте позитивне рішення, суд повинен визначитися з тим, щоб скасувати відповідний незаконний запис про реєстрацію права власності на даний МАФ. Також, якщо ви вважаєте, що там є порушення закону, то потрібно звертатися в правоохоронні органи», - пояснив Петренко.
«Але рекомендую піти на прийом до мера ... і задати йому це питання спочатку безпосередньо, щоб почути його позицію», - порадив Петренко.
Міністр юстиції також відповів на питання, яка установа виконує реєстрацію права власності на приватизовану земельну ділянку, на який отримано кадастровий номер і виписка з Державного кадастру в умовах ліквідації реєстраційної служби в лютому 2016 року.
«З 2016 року функції з реєстрації були передані місцевим органам влади і відповідним нотаріусам. На сьогоднішній день відповідними суб'єктами державної реєстрації, які можуть провести цю реєстраційну дію, є виконавчі органи сільських, селищних і міських рад ... А також акредитовані суб'єкти - це відповідні комунальні або державні підприємства», - пояснив Петренко.
«У вашому місті ви це можете зробити безпосередньо у відділі реєстрації міської ради, або у будь-якого нотаріуса, де вам зручно, за однаковою, уніфікованої ціною, яка визначена законом», - додав міністр юстиції.
Відповідаючи на питання, чи діє так званий закон Міщенко в сільській місцевості в частині спадкування майна, Петренко сказав: «Дійсно, з 1 січня вступив в силу закон, який був ініційований народним депутатом Сергієм Міщенко».
«Це був фактично перший закон, який стосувався децентралізації повноважень органів центральної влади і передачі їх на місця. Суть цього закону полягає в тому, що ми дозволили сільським і селищним радам, при наявності відповідних фахівців, проводити реєстрацію питань спадщини», - пояснив глава Мін'юсту.
«Сільська, селищна рада повинна найняти на роботу фахівця, який має юридичну освіту. Цей фахівець проходить стажування, і після цього підключається до відповідного реєстру», - пояснив Петренко.
«Станом на сьогоднішній день тільки 17 фахівців були делеговані відповідними сільськими/селищними радами для проходження стажування. Це невелике число, як для всієї України, і тієї кількості сільських/селищних рад, яких більше 30 тисяч по всій країні, щоб відповідним чином виконувати цю функцію», - сказав Петренко.
За його словами, Мін'юст проводитиме інформаційну кампанію і звертатиметься публічно до сільських і селищних голів, керівників об'єднаних громад, щоб вони більш активно реалізовували можливості щодо децентралізації.
Як повідомляв ONLINE.UA, Петренко також розповів, де українці можуть отримати безкоштовну юридичну допомогу, і які категорії громадян можуть на неї розраховувати.