Увесь наклад щоденника письменника Вакуленка, вбитого військовими РФ, розкупили
Категорія
Культура
Дата публікації

Увесь наклад щоденника письменника Вакуленка, вбитого військовими РФ, розкупили

Увесь наклад щоденника письменника Вакуленка, вбитого військовими РФ, розкупили
Джерело:  online.ua

Розкупили усі примірники щоденника письменника Володимира Вакуленка. Його було вбито при окупації Харківщини армією РФ у минулому році.

Джерело: Суспільне Культура

Розкупили увесь наклад щоденника письменника Вакуленка

Повністю розкупили примірники книги "Я перетворююсь... Щоденник окупації. Вибрані вірші" Володимира Вакуленка-К., якого російська армія вбила навесні 2022 року під час окупації Харківщини.

Представниця видавництва Vivat наголосила, що 100% від продажів першого накладу передадуть матері Володимира Вакуленка, а такий інтерес до видання спонукав надрукувати ще один тираж, аби і надалі допомагати родині письменника.

Фото: facebook.com/vivat.book.com.ua

Це добра нагода не лише ще раз сказати про те, як росіяни знищують українську культуру та українських митців, але і нагадати, які ми сильні, коли об'єднані. Та, звісно, подякувати українцям за таку потужну підтримку, — кажуть у видавництві.

Щоденник Володимира Вакуленка презентували 22 червня 2023 року в Києві на "Книжковому Арсеналі". До примірників видання ввійшли щоденник окупації, тексти колег і друзів, фотографії деокупованої Ізюмщини, вірші Володимира Вакуленка для дітей і дорослих. Передзамовлення на книгу було доступне з 4 серпня.

Книжку упорядкували "Український ПЕН", видавництво Vivat та Харківський літературний музей за підтримки Міжнародного фонду "Відродження". Ініціаторка видання та авторка передмови — письменниця Вікторія Амеліна, яка померла 1 липня внаслідок поранення після удару російської армії по Краматорську 27 червня.

Письменник Володимир Вакуленко: що відомо

Дитячий письменник Володимир Вакуленко народився і мешкав у селі Капитолівка, поблизу Ізюма. Невдовзі після того, як Харківщину окупували, чоловіка викрали. Наприкінці березня п’ятеро військових російської армії забрали його з дому в тому, у чому він був — старій кофтині, джинсах і капцях. Більше рідні його не бачили.

У вересні українські війська звільнили Ізюмський район. Тоді ж батько письменника виконав прохання сина і відкопав його рукописний щоденник, який Володимир заховав у садку.

У Ізюмі українські правоохоронці знайшли місце масового поховання, е були поховані близько 400 тіл. У журналі ритуальної служби, де під час окупації вели дані про померлих, під номером 319 були вказані дані письменника.

У Вакуленка лишився неповнолітній син. Дитина має інвалідність і потребує допомоги. Володимир майже ніколи не розлучався із сином.

Читайте також:

Категорія
Економіка
Дата публікації

В обхід санкцій. Росія купувала західні запчастини для літаків через посередництво Індії

літак
Джерело:  The Guardian

Понад 100 західних компаній, включно з аерокосмічним гігантом Boeing, експортували до Індії запчастини для літаків, які потім потрапляли до Росії.

Головні тези:

  • Більш як 100 західних компаній, включно з Boeing, використовували індійських посередників для постачання запчастин літаків до Росії.
  • Усі деталі транспортувалися вантажним шляхом через Індію та містили різноманітні товари від генераторів до гвинтів.
  • Російські авіакомпанії отримували запчастини через індійських фірм-посередників, що дозволяло уникнути санкцій Заходу.

Росія досі знаходить посередників для купівлі підсанкційних товарів

Аналіз митних документів, з яким ознайомились журналісти, свідчить, що з січня 2023 до вересня 2024 року через посередників в Індії російським авіакомпаніям та іншим організаціям було поставлено продукції на суму понад 50 млн дол.

Деталі перевозилися 700 окремими вантажами, які містили найрізноманітніші товари — від генераторів, датчиків, лопатей пропелерів і дисплеїв у кабіні до невеликих гвинтів, болтів і фільтрів.

Більшість російських імпортерів, схоже, є цивільними авіакомпаніями, в тому числі Utair, яка, за даними ЄС, також виступає як оборонний підрядник. Вона отримала близько чверті вантажів.

Видання зазначає, що західні компанії могли не знати про те, що їхня продукція поставляється до РФ індійськими фірмами. Прямий продаж авіаційних запчастин російським авіакомпаніям і фірмам заборонений Британією і ЄС, а також суворо обмежений владою США.

Західні союзники, однак, намагаються боротися з десятками фірм-посередників, які підтримують Росію товарами і технологіями західного виробництва. Експерт з питань дотримання санкцій і партнер Pole Star Global Девід Танненбаум сказав, що західні уряди зосередилися на посередниках у Туреччині, Казахстані, Киргизстані, Таджикистані, Туркменістані та Узбекистані, але Індія не була основним об'єктом уваги.

Так, серед фірм, чиї деталі потрапили через Індію у РФ, є компанія Step Aviation зареєстрована на громадянина Латвії. Компанія відправила понад 60 вантажів індійській фірмі Shaurya Aeronautics, і майже всі були передані трьом покупцям у Росії. У жовтні США застосували економічні санкції проти Shaurya за відправлення до Росії чутливих деталей подвійного призначення, проте компанія не потрапила під санкції Британії чи ЄС.

Британська фірма ASL Aerospace відправила близько 60 вантажів з Британії та США чотирьом індійським фірмам, які потім були перенаправлені до РФ фірмою Agrim Aviation Private Ltd. Agrim підпала під санкції США за «ймовірне» перенаправлення продукції американського виробництва в російську авіаційну промисловість, але не стала об'єктом санкцій з боку Британії або ЄС.

З 2023 року американський Boeing відправив до Індії щонайменше 80 вантажів, які згодом були переправлені частково або повністю до Росії. Більшість цих постачань, включно з кріпленнями, клапанами, паливними герметиками та акумуляторними батареями, проходили через індійського покупця — компанію Ascend Aviation.

США застосували економічні санкції проти компанії та двох її директорів 30 жовтня 2024 року за участь у «мережах ухилення від санкцій». ЄС та Велика Британія не пішли цим шляхом.

Дочірня компанія Airbus — Satair — відправила 12 вантажів тій самій індійській фірмі в період з вересня 2023 року по травень 2024 року. Пізніше всі вони були відправлені російським покупцям, включно з найбільшою авіакомпанією країни, державним «Аерофлотом».

Представник індійського уряду заявив виданню, що вони не вважають, що фірми порушили місцеве законодавство, але компанії будуть проінформовані про останні зміни в міжнародному експортному контролі.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?