Вчені повідомили приголомшливу новину про динозаврів - подробиці
Технології
Дата публікації

Вчені повідомили приголомшливу новину про динозаврів - подробиці

Джерело:  online.ua

Група палеонтологів Тель-Авівського університету під час дослідження скам'янілостей динозавра Крейдового періоду знайшла в його хвості сліди пухлини. Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на Scientific Reports.

На думку вчених, новоутворення могло бути свідченням лангергансокліткового гістіоцитозу. Це рідкісне імунне захворювання вражає також сучасних людей.

Гістіоцитоз провокує активне розмноження імунних клітин певного типу. Вони звуться гістіоцитами й еозинофілами. Далі ці частинки інфільтруються у різні тканини, найчастіше — кістки та легені.

Процеси призводять до легеневих інфільтратів, дисфункції печінки, ендокринної системи й порушенням у кровотворенні. Серед людей найчастіше ця хвороба трапляється у дітей.

Кісткові пухлини — це один з найбільш поширених симптомів. Саме її сліди знайшли у хвостовому хребці динозавра. Вчені відтворили комп'ютерну модель новоутворення томографією. Вони додали у цю модель навіть судини, які "харчували" пухлину. Певні дані свідчать саме на користь гістіоцитоза.

Це дослідження показало, що не тільки людський організм вразливий до згаданої хвороби. Вчені стверджують, що відкриття може допомогти розвиненню еволюційної медицини.

"Ми намагаємося з'ясувати, чому окремі хвороби змінюються, щоб відстежити їх причини, розробити нові й ефективні методи лікування", - цитує журнал Ізраеля Гершковича.

Як повідомляв ONLINE.UA, нещодавно вчені вивчали череп тиранозавра й з'ясували, що насправді хижак мав спеціальні порожнини для вентиляції.