Вчені відкрили новий різновид хижих динозаврів - як той виглядав
Технології
Дата публікації

Вчені відкрили новий різновид хижих динозаврів - як той виглядав

Джерело:  online.ua

Новий вид динозаврів під назвою оверораптор знайшли на території сучасної Аргентини. Вчені пояснили, як саме той виглядав. Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на журнал Nature.

На думку палеонтологів, цей невеликий хижак жив на нашій планеті близько 90 мільйонів років тому — тоді всюди панував Крейдовий період.

Невеликий та граціозний оверораптор, завдовжки лише 1,3 метра, мав довгі та рухливі верхні кінцівки. Їх обрамляли пір'я, які робили лапи схожими на крила. На кожній нозі у нього був серпоподібний кіготь, що відсилає його зовнішність до легендарних велоцирапторів чи дейноніхів.

"Ця особливість відсутня у птахів, чиї ноги — більш розвинені в еволюційному плані — дозволяють їм триматися за гілки дерев", - пише один з авторів дослідження Маттіас Мотта.

За словами палеонтолога Фернандо Новаса, команда виявила одну особливість, яка відрізняє оверораптора від велициратора.

"Аналізуючи його лапи, ми виявили пташині особливості, пов'язані з польотом. Це змушує нас думати, що по філогенетичному древу Overoraptor chimentoi був ближче до птахів, ніж більшість відомих досі ящерів... Однак наша гіпотеза полягає в тому, що його здатність складати крила все ж повинна була мати іншу функцію, ніж у літаючих птахів, оскільки ця тварина бігала", - пояснив він.

Вчені припустили, що верхні кінцівки допомагали оверораптору балансувати під час стрімкого бігу, на кшталт поведінки сучасних двоногих птахів.

Експерти вважають, між новим видом та рахонавісами — птахоподібними динозаврами.

"Ми думаємо, завдяки своїм анатомічним характеристикам, рахонавіси повинні був мати можливість автоматично складати крило, що характерно для птахів. Ці схожі риси вказують на те, що Overoraptor chimentoi та Rahonavis можуть сформувати нову групу бігунів-паравесов, які будуть ближче до птахів, ніж всі відомі динозаври", - додав Новас.

Як повідомляв ONLINE.UA, команда австралійських астрономів відкрила нову кільцеподібну галактику R5519, вік якої сягнув близько 11 мільярдів років за попередньою оцінкою.

За даними вчених, новий об’єкт незвичної форми, який складно віднести до окремої поширеної категорії, знаходиться на відстані 10,8 мільярда світлових років від Землі.