В умовах карантину малий і середній бізнес в Україні опинилися на межі виживання, тому багато українських підприємців вирішили перепрофілювати свої підприємства, щоб адаптуватися до нинішніх реалій і потреб ринку в період пандемії коронавіруса. Зокрема, труднощі з замовленнями виникли у підприємця Дмитра Косілкина з Лисичанська, Луганської області, який в 2015 році разом з дружиною Марією заснував сімейну справу - виробництво дитячого одягу з водонепроникних тканин під власною торговою маркою "Be easy". З початком карантину замовлення на дитячий одяг впали у вісім разів, тому підприємці вирішили перепрофілювати свою справу: в березні і квітні вони виготовили партію одноразових захисних костюмів для медиків і масок, а тепер будуть шити одяг і для дорослих. Щоб розвинути свій бізнес в новому напрямку підприємець подав грантову заявку в проєкт USAID "Економічна підтримка Східної України", щоб отримати грошову допомогу на нове обладнання для модернізації виробництва. Він розраховує, що нове обладнання допоможе ще більше автоматизувати процес і отримати додатковий прибуток. Як підприємець з Луганщини адаптує свій бізнес до нових реалій, розповідає ONLINE.UA.
Своє виробництво сім'я Косілкиних починала з трьох швейних машин і саморобного розкрійного столу. Поступово додавалося обладнання - частину отримали за грантові гроші, частину придбали в кредит. Лазерний плоттер для різання тканини і автоматичні швейні машини дозволили прискорити процес виробництва. Апарат для герметизації швів, який купили в кредит, дав можливість бути попереду виробників-конкурентів в технологічному плані.
"Крім значного оновлення машин, на виробництві ми впровадили систему "Я росту" - вона передбачає можливість підвернути брюки і зафіксувати манжет липучкою-застібкою, таким чином його вистачає на два сезони", - розповідає Дмитро про свою продукцію, яку вже оцінили тисячі українців.
Продавали дитячі комбінезони, куртки, штани, шапки- "шоломи" власного виробництва підприємці через онлайн маркети по всій Україні Вони швидко налагодили дилерську мережу в Києві, Харкові та Дніпрі. Але навесні 2020 року через карантин в компанії різко знизилося число замовлень. Виробники вважають, що причина криється в тому, що багато людей зараз економлять гроші через невпевненість в завтрашньому дні, а оскільки дітям заборонили гуляти в парках, відвідувати дитсадки, то батьки для них не стали купувати новий одяг на весну.
Щоб утриматися на плаву, в березні і квітні підприємство прийняло замовлення на пошиття одноразових захисних костюмів для медиків і масок. А в зв'язку з тим, що замовлення на дитячу одежу знизилися в рази, то було вирішено розширити виробництво і відреагувати на прохання клієнтів - шити одяг і для дорослих. Дизайнери і технологи вже розробили пальта для жінок, яке скоро буде запущено в масове виробництво.
"Ми будемо тестувати ці пальта. За п'ять років роботи маємо постійних клієнтів, які купують у нас одяг для своїх дітей. Попросимо клієнток випробувати на собі нові моделі. Тестові моделі віддаємо безкоштовно. Готові до зауважень і критики, щоб наша продукція була зручною і комфортною для клієнта. Це наша фокус-група, яка допомагає виробляти якісний продукт. Після цього запускаємо в масове виробництво", - говорить підприємець.
На підприємстві також очікують повернення до фешн показів. П'ять разів на рік виробники брали участь в різних показах і виставках, демонструючи сучасні моделі дитячого одягу з Луганської області. І кожен раз доводили, що виробники зі Сходу України можуть виробляти якісний продукт, нині Схід - це вікно можливостей, яким повинен скористатися малий бізнес для розвитку.
Нагадаємо, проєкт агентства США з міжнародного розвитку (USAID) "Економічна підтримка Східної України" спрямований на стабілізацію економічної ситуації постраждалих від конфлікту територій на сході України, особливо в Донецькій і Луганській областях, і на підтримку розвитку малих і середніх підприємств і стабілізацію економіки Донбасу.
Проєкт USAID надає безпосередню допомогу новим і вже існуючим підприємствам, формуючи сприятливе середовище для бізнесу в Східному регіоні. Надаючи підтримку підприємствам малого і середнього бізнесу, проєкт зосереджується на розвитку секторів сільського господарства, інтернет-технологіях і виробництві. В рамках проєкту USAID підприємства малого і середнього бізнесу можуть скористатися можливістю зміцнити своє становище на ринку, розширити асортимент товарів та послуг, поліпшити свою конкурентоспроможність.
Підприємець з Лисичанська став не першим в Україні, хто вирішив переорієнтувати свій бізнес в умовах карантину. Раніше ONLINE.UA розповідав про цікавий приклад підприємиці з Краматорська, яка з пошиття весільних суконь перейшла на виготовлення захисних костюмів для медиків.