Бізнес по торгівлі в інтернеті сьогодні більш ніж успішний. Це може бути зовсім невеликий інтернет-магазин або ж гіганти, які охоплюють не одну країну, а цілий світ. Але до другого варіанту потрібно йти роками і напрацьовувати клієнтську базу. Починати все ж потрібно з чогось меншого. Ми пропонуємо вам ознайомитися з чотирма дієвими способами продажу товарів через інтернет.
Спосіб № 1: соціальні мережі
Продавати через свою сторінку в соціальній мережі можна, і виходить це у багатьох досить успішно. Наприклад, соціальні мережі Facebook і Instagram дають велику кількість можливостей для демонстрації товарів, для їх реклами, для визначення цільової аудиторії і для комунікації з клієнтами. Тут все просто: завантажив фото товару (або декілька), додав опис під фото або в коментарі, відкрив іншим опції коментування та надіслання особистих повідомлень, і товар вже продається.
Не потрібно ніяких спеціальних технологій інтернет-магазину. Сторінку для бізнесу можна створити буквально за хвилину. Але тут потрібно «набити» собі клієнтську базу, тобто друзів і підписників, які будуть бачити вас у своїй стрічці новин, а значить, бачити і ваші товари. До того ж, вся робота з клієнтами буде вестися самостійно, без залучення менеджерів і продавців. Цей варіант підходить тим, хто не планує займатися великими обсягами торгівлі і розглядає інтернет-продажі як додатковий дохід.
Спосіб № 2: маркетплейси і дошки оголошень
Є велика кількість безкоштовних сайтів для продажу товарів в інтернеті, де вам потрібно всього лише зареєструватися як продавець і розмістити своє оголошення. Наприклад, торгова площадка Shafa.ua дає велику кількість можливостей для продажу одягу, взуття, аксесуарів, косметики або товарів для дому. У подібних маркетплейсах сайт поділений на тематичні розділи, потрібний товар без проблем можна знайти в каталозі або по налаштованим фільтрам. Саме це і є великим плюсом: покупцю легко знайти те, що необхідно, а значить, і покупців таких буде більше.
Для продавця суттєвою перевагою є те, що на маркетплейсах немає необхідності «набивати» свою власну клієнтську базу. Так, тут теж будуть ваші особисті підписники, які підписуються конкретно на вас і вашу сторінку, щоб не пропустити оновлення товару або акції. Але в цілому на маркетплейсах вже є велика кількість зареєстрованих користувачів — ваших потенційних клієнтів. Такі портали — відмінний варіант не тільки купувати товари, а й продавати, або ж займатися цими двома діями одночасно. Тут можна побудувати більш великий і більш прибутковий бізнес, ніж в соціальних мережах.
Спосіб № 3: торгівля через сторонні інтернет-магазини
Наприклад, ви починаєте побудову свого бізнесу з того, що знаходите постачальника товарів. Це розумний хід, адже дійсно спочатку потрібно визначитися з тим, хто і за якою ціною буде забезпечувати вам безперебійні поставки. Але ось ситуація: товар є, а місця, де ви будете його реалізовувати, немає. А у когось є діючий інтернет-магазин з досвідом роботи в кілька років. І продає він такі ж або схожі товари. Багато хто в такому випадку пропонує послуги з розміщення на сайті і ваших товарів теж.
Ви можете не тільки надавати товар інтернет-магазину за вигідною ціною, але і брати участь в продажах безпосередньо. Вести комунікацію з клієнтами, відповідати на питання, додавати опис товарів і фото, регулювати роботу сайту. Згодом часто виходить так, що інтернет-магазин повністю перейде до вас, тобто, до нового власника. Є варіант викупити його або працювати на умовах «оренди». Власник, таким чином, буде отримувати свій відсоток від кожного продажу.
Спосіб № 4: створити власний Інтернет-магазин
Цей спосіб найбільш тривалий і найбільш складний. Але якщо ви вже спробували себе і в соціальних мережах, і на маркетплейсах типу Shafa.ua і, можливо, в «оренді» чужого інтернет-магазину, пора зайнятися своєю власною незалежною справою. Тим більше якщо ваші обсяги продажів уже давно вийшли за рамки «несерйозної» торгівлі в соцмережах. Якщо у вас є склад і співробітники, теж пробуйте відкривати сайт з продажу. Це буде нешвидко, адже будь-який торговий сайт теж вимагає опори на юридичну базу.
Швидше за все, вам доведеться відкрити ФОП (фізична особа-підприємець) або навіть повноцінну фірму (товариство або юридична особа). Потрібно буде оформити юридичну адресу і вибрати систему оподаткування. Потрібно також створити власний сайт. Якщо ви розбираєтеся в цьому, можна заснувати його на якийсь платформі, якщо ні, потрібно звернутися до фахівців. Створення свого інтернет-магазину — справа витратна і тривала, але вона того варта, щоб розкрутити власний великий бізнес.