Загарбницькі війни називають «священними», щоб вирішити моральну дилему тих, хто наступає — академік Української академії наук Віталій Луньов
Категорія
Україна
Дата публікації

Загарбницькі війни називають «священними», щоб вирішити моральну дилему тих, хто наступає — академік Української академії наук Віталій Луньов

Загарбницькі війни називають «священними», щоб вирішити моральну дилему тих, хто наступає — академік Української академії наук Віталій Луньов
Джерело:  online.ua

Чому загарбники називають свої війни "священними" та як Росія використовує психологічні формулювання для виправдання своєї повномасштабної військової агресії щодо України обговорювали доктор психології Василь Мосійчук, академік Української академії наук Віталій Луньов та професор нейропсихології Богдан Ткач в новому випуску циклу психологічних етерів «Свідомі про несвідоме».

Джерело: ютуб-канал online.ua

Як починаються загарбницькі війни

Доктор психології Василь Мосійчук уточнив на початку етеру, з чого починаються загарбницькі війни та чому вони розпочинаються як ніби-то «священні».

Академік Української академії наук Віталій Луньов зазначив, що «священними» їх називають для того, щоб вирішити конфлікт, оскільки війна — це завжди порушення закону.

І начебто має бути якась поправка на ці дії. Бо війна — це не те тільки порушення закону, це створення нового закону, а це ще більший злочин. Тому, для того, щоб виправдати те, що відбувається, війну називають «святою». Бо лише так звана «свята війна» може ввести новий закон і новий законопорядок, — зазначив академік.

Від «священної війни» до вбивств та фашизму

Мосійчук пригадав, що німці свого часу теж починали зі «священної війни» , а закінчили фашизмом.

І додав, що Росія так само розпочала ніби-то «священну війну» проти України і поцікавився у співрозмовників, чому завжди загарбницькі війни називають «священними».

Луньов зазначив, що формулювання «священна» для війни загарбники використовують для того, щоб виправдати момент нападу:

«Тобто сам момент нападу з точки зору культури, свідомості, закону, як ти його не виправдовуй, але це є конкретний акт. І напад, він завжди є напад. І для того, щоб це раціоналізувати чи якось вирішити внутрішньо-моральну дилему, яка в решті-решт є: бо людська природа, як би вона не була спотворена, вона залишається людською природою, і свідомість залишається свідомістю. І для того, щоб це викривлення було менш очевидним, оскільки воно може перелякати тих, хто наступає».

Бо завжди, коли людина переступає закон, над нею висить так званий Дамоклів меч — таке є відчуття провини і неминучості покарання. І для того, щоб це прибрати, нівелювати війна називається «священною», великою і ще якою завгодно. Щоб оцей момент агресії, порушення закону і намагання ввести новий закон, щоб якось це пом'якшити та вирішити моральну дилему, — підсумував академік Луньов.

Учасники цього випуску «Свідомі про несвідоме»:

  • Василь Мосійчук, доктор психології, автор наукових робіт, поет

  • Віталій Луньов, клінічний професор психології та клінічного нейропсихоаналізу, член Американської психологічної асоціації, академік Української академії наук

  • Богдан Ткач, клінічний професор нейропсихології, доктор психологічних наук з медичної психології, старший дослідник та лікар

«Свідомі про несвідоме» — це цикл психологічних етерів за участі провідних спеціалістів з різних областей, від психології до міжнародної економіки. Учасники етерів беруть до обговорення актуальні проблеми, з якими стикаються українці під час війни.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?