Схеми, які впровадили керівники великих компаній-зернотрейдерів і керівництво Миколаївського порту, приносять їхнім творцям до 20 мільйонів доларів щорічно.
Про це пише Апостроф, який посилається на розслідування сайту Антикор.
Згідно з матеріалами розслідування, колишній керівник Миколаївського морського порту Василь Капацина спільно з керівниками двох великих компаній-зернотрейдерів Володимиром Осадчуком (Noble Resources) і Дмитром Горшуновим (Bunge) нібито організували схему з отримання незаконного прибутку на експлуатації терміналів порту.
За словами журналістів, в переважній більшості країн, які експортують зерно, перевалка тонни зернових коштує від 3 до 6 доларів. В Україні ж вона приносить власникові близько 20 доларів прибутку з кожної тонни. Оскільки той, хто володіє монополією на цьому терені, може вичавлювати з сільгоспвиробників, які не мають доступу до портів, максимальний прибуток.
Таким чином, українські виробники зерна недоотримують близько $15 на кожній тонні зерна, які осідають на рахунках компаній, афілійованих з Капациною, Осадчуком і Горшуновим, стверджують автори розслідування.
З іншого боку, термінали, які фактично були побудовані за гроші великих міжнародних корпорацій Bunge і Noble Resources, стали джерелом отримання постійного прибутку для керівників цих компаній.
Термінали Noble Resources і Bunge, пише видання, контролюються безпосередньо Капациною, Осадчуком, Горшуновим і наближеними до них компаніями, серед яких - Dragon Maritime Agency, Vistatrade LLC, ТОВ Сисайд термінал, ТОВ НЕК.
Одна з цих компаній контролює заїзд в порт кожної машини або складу - і отримує прибуток від кожної завезеної тонни зерна. Стивідорна компанія заробляє на навантаженнях і розвантаженнях суден. Аналогічним чином плата за захід судна в порт і його буксирування каналом через суднового агента йде на рахунки однієї з таких компаній.
Таким чином, стверджує автор, керівники компаній фактично заробляють гроші на компаніях, чиї інтереси вони повинні відстоювати.
- Категорія
- Економіка
- Дата публікації