В аеропорту "Жуляни" прикордонники виявили на одному з літаків комплектуючі до зброї та авіаційної техніки.
Про це повідомляють "Українські новини" з посиланням на Державну прикордонну службу.
"20 січня в пункті пропуску "Жуляни" під час огляду багажного відділення літака, що здійснював рейс до Ірану, увагу прикордонного наряду привернули 17 ящиків з вантажем, на який не було ніяких товаросупровідних документів, і вони не були внесені в бортовий журнал судна. За словами екіпажу, ящики, нібито, містять ремонтний комплект для літака і не враховані в бортовому журналі через неуважність. Водночас прикордонники спільно з представниками митниці вирішили більш детально перевірити їх вміст. У результаті під час загального огляду в 3-х ящиках виявлені комплектуючі, які, швидше за все, відносяться до складових протитанкового керованого ракетного комплексу "Фагот". В інших ящиках знаходилися комплектуючі до літаків", - цитує агентство повідомлення ДПСУ, яка не сказала, якій авіакомпанії належав літак.
Екс-глава Державної авіаслужби Денис Антонюк на своїй сторінці в Facebook заявив, що мова нібито йде про літак авіакомпанії UM Air ("Українсько-Середземноморські авіалінії"). Адже це - єдина українська авіакомпанія, яка здійснює рейси в Тегеран з аеропорту "Київ". За словами Антонюка, тепер зрозуміло, чому власник компанії, ліванець Родриг Мерхеж півтора роки тому активно боровся проти польотів авіакомпанії МАУ в Іран - він, за словами колишнього чиновника, просто намагався зберегти за UM Air можливість ексклюзивно літати в цю країну.
"Для мене було незрозуміло, чому скільки шуму було півтора роки тому навколо досить тривіальної ситуації з польотами МАУ в Іран. А в цей четвер все стало на свої місця... 17 коробок зі зброєю і авіадеталей на рейсі - це саме той приз, за який боровся Родриг Мерхеж, розганяючи ситуацію... навколо польотів "українських середземноморських авіаліній" і МАУ в Іран. Антикорупційні менеджери з НАБУ і активісти виступили на стороні існуючих схем (швидше за все - не знаючи про них), зробили все, щоб UM Air зберегли свій чудовий неофіційний бізнес в Ірані", - стверджує екс-голова Державної Авіаційної служби України.
Також Денис Антонюк нагадав, що власник UM Air Родриг Мерхеж досі перебуває в чорному списку Держдепу США через поставки в Іран авіаційних комплектуючих в обхід міжнародних санкцій (в травні 2013 року США застосували санкції одразу проти двох українських компаній UM Air і "Буковина ". Обидві належать ліванському бізнесменові Родрігу Мерхежу.
У коментарях до посту Дениса Антонюка партнер юридичної фірми "Анте" (обслуговує UM Air) Андрій Гук підтвердив, що мова йде саме про його клієнта: "Можу надати тільки один коментар - UM Air активно співпрацює зі слідством і зацікавлена в швидкому встановленні істини".
Ситуацію, відзначають "Українські новини", прокоментував і екс-директор з розвитку МАУ Сергій Кадученко: "У те, що Україна сама нелегально поставляла до Ірану зброю, а потім сама себе впіймала в своєму ж аеропорту за допомогою своїх же прикордонників - не віриться взагалі. А ось що десь в Сирії або Іраку "сили добра" повинні були відбити зброю і комплектуючі українського походження, а потім показати світовій спільноті, як київська хунта спонсорує якийсь ІДІЛ - в це я повірю легко".
У Державній Прикордонній Службі повідомили, що з приводу затримання зброї та обладнання зараз проводиться експертиза. За фактом виявлення предметів військового призначення направлено повідомлення в СБУ щодо реєстрації в Єдиному реєстрі досудових розслідувань ознак злочинів, передбачених ст. 201 КК України (контрабанда) та ст. 333 КК України (порушення порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю).