На митницях Держфіскальної служби України нібито існують механізми примусу підприємців до незаконного оформлення ввезених в Україну товарів.
Про це пише видання Politeka з посиланням на джерело, яке до недавнього часу працювало у фіскальній службі.
За даними журналістів, посадові обов'язки глави Департаменту по боротьбі з митними правопорушеннями ДФС Дмитра Горячева зобов'язують його викорінювати корупцію і незаконні схеми оформлення вантажів. "Однак урочисті доповіді про результати цієї "боротьби" викликають скепсис у експертів. Наприклад, Володимир Орлов, досліджуючи ту статистику, яку оприлюднив Горячев, писав: судячи з цифр відомства, дві третини порушених справ про порушення митного законодавства - просто рутинні технічні протоколи, якими "кошмарять" бізнесменів і брокерів", - стверджує видання.
Джерело Politeka називає ситуацію "закошмарюванням".
"Як це здійснюється на практиці? До суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності (тобто, імпортера), який бажає провезти вантаж в Україну, приходить особливий фахівець. Найчастіше під керівництвом Горячева діє співробітник його Департаменту Олександр Максименко. Його завдання - створити максимальну кількість незручностей для "клієнта", буквально, вивертати вантажі навиворіт, затягувати бюрократичні процедури, тримати в невіданні щодо того, чим огляд може закінчитися. Коротше, доводити до сказу. І в якийсь момент, коли клієнт вже в потрібній кондиції, неконтрольовано стукає зубами і рве волосся на голові, йому настійно рекомендують звернутися до спеціальних структур, які готові будуть вирішувати всі проблеми за привабливою вартістю. І тут з'являється непримітний інспектор департаменту, який очолює пан Горячев - а саме Олег Павлишин - і пропонує за скромну оплату своїх старань вирішити всі питання щодо застряглого вантажу. І, звичайно ж, гарантує стовідсоткову ефективність послуг, що надаються", - розповіло джерело видання.
Ціна питання, стверджує воно, зазвичай коливається від $1000 до $2000, залежно від тяжкості конкретної "справи" і з обов'язковою умовою - стати постійним клієнтом-хабародавцем. З кожного оформленого контейнера також нібито можуть брати $200-500 залежно від специфіки вантажу.
"Звичайно ж, про офіційне, повністю законне оформлення вантажів мова вже не йтиме. Але, принаймні, їх можна буде ввезти на територію України. Природно, що зневірені підприємці в такій ситуації вже готові на все - нехай потім в своєму колі вони і називають дії митників не інакше як мародерством, вимаганням і бандитизмом", - резюмують журналісти.
- Категорія
- Економіка
- Дата публікації