Астрономи виявили унікальну галактику, яка сильніша за чорні діри
Наука та медицина
Дата публікації

Астрономи виявили унікальну галактику, яка сильніша за чорні діри

Джерело:  online.ua

Вчені із стратосферної обсерваторії інфрачервоної астрономії SOFIA несподівано для всіх виявили далеку галактику, яка продовжувала створювати нові зорі, попри наявність руйнівного "холодного квазара", який вирує в її основі. Варто звернути увагу на те, що SOFIA – спільний проєкт NASA та Німецького аерокосмічного центру (DLR). За словами вчених, відкриття вони зробили за допомогою повітряного телескопа, який встановлени на борту спеціально модифікованого літака Boeing 747SP – він міг спостерігати інфрачервоне світло, яке випромінює далека галактика. Про це інформує ONLINE.UA з посиланням на видання New Atlas.

"Всесвіт, за яким ми спостерігаємо сьогодні, переповнений галактиками, які більше не можуть створювати нові зорі. Астрономи переконані, що причина цього застою криється в надмасивних чорних дірах, які лежать в основі цих космічних структур", — йдеться в повідомленні видання.

Доволі довго вчені вважали, що чорні діри поглинають величезну кількість навколишньої матерії та формують високоенергетичний об'єкт – квазар – який блокує народження нових зірок. Окрім того, зазначається, що він заважає спостереженням за галактиками, адже засліплює все навколо себе.

Науковці дослідили надзвичайно далеку галактику CQ 4479, яка розташована на відстані понад 5,25 мільярда світлових років від нас. В її основі лежить особливий тип квазара – "холодний квазар". Вперше дослідникам вдалося виміряти зростання чорної діри, частоту народження зірок і кількість холодного газу, що залишається для палива в галактиці.

За допомогою телескопу Airborne Wideband Camera-Plus або HAWC + з високою роздільною здатністю науковцям навіть вдалося виявити кількість зірок, які утворили протягом останніх 100 мільйонів років.

"Дослідження показує нам, що зростання активних чорних дір не зупиняє миттєве народження зірок. Це суперечить усім сучасним науковим прогнозам та змушує переосмислити наші теорії про те, як еволюціонують галактики", – наголосив доцент університету Канзасу і співавтор дослідження Еллісон Кіркпатрік.

Як повідомляв раніше ONLINE.UA, у Великій Британії представили унікальних роботів.