До моменту падіння українського літака після попадання іранської бойової ракети пілоти підтримували зв'язок з диспетчерами аеропорту в Тегерані. Вони спокійним голосом доповіли про зліт. Які останні слова сказали пілоти перед авіакатастрофою в Ірані і подробиці падіння українського літака повідомив віце-президент МАУ Ігор Сосновський під час брифінгу 11 січня, передає ONLINE.UA.
"Екіпажу сказали "набирайте і повертайте", а вони відповіли - "набираємо і повертаємо". Останні слова екіпажу були банальною фразеологією радіообміну. Ніяких розмов не могло бути тільки в тому випадку, якщо щось зірвалося ", - повідомив Сосновський, спростувавши заяву іранської влади про те, що українські пілоти нібито не вийшли на зв'язок.
Сосновський підкреслив, що екіпаж літака був досвідченим і здійснював польоти у напрямку Київ - Тегеран п'ять разів на тиждень вже більше п'яти років. Тому нічого нового для виконання польоту 8 січня для екіпажу не було. Пілоти, за твердженням представника МАУ, спокійним голосом доповіли про зліт, отримали дозвіл на виконання польоту, діяли з дозволу диспетчера аеропорту Тегерана.
Віце-президент МАУ також продемонстрував карту моніторингового ресурсу польотів, яка дозволяє переглядати місце розташування будь-якого літака з точністю до секунди. На ній він наочно показав, що відбувалося з українським літаком під час польоту, підкресливши, що ніякого відхилення від маршруту не було.
"Літак знаходиться строго на лінії шляху. Ніякого відхилення від будь-яких маршрутів, на яке хтось хоче натякнути, не було реально", - підтвердив Сосновський.
Сосновський додав, що до зльоту лайнера МАУ і після його краху аеропорт Тегерана працював в штатному режимі - навіть після падіння українського літака рейси успішно здійснили іранські компанії. При цьому він вважає, що Іран був зобов'язаний закрити аеропорт в Тегерані.
"Це абсолютна безвідповідальність. Якщо ви граєте в війну, то грайте скільки хочете. Але навколо нормальні люди, яких треба було берегти. Вони зобов'язані були, якщо вони кудись звідкись стріляють, вони зобов'язані були закрити аеропорт. Зобов'язані. І стріляйте скільки хочете ", - підкреслив він.
У свою чергу президент МАУ Євген Дихне прокоментував затримку фатального вильоту українського літака, який зазнав аварії через кілька хвилин після зльоту. Він заявив про штатну ситуацію - командир борту виявив дуже велику кількість багажу і ручної поклажі, тому прийняв рішення розвантажити частину багажу, що зайняло якийсь час.
"Дуже проста штатна ситуація по затримці. На цьому рейсі була дуже велика кількість багажу і ручної поклажі", - пояснив президент МАУ.
Дихне також зазначив, що МАУ працює з юрисдикціями семи країн з питань компенсацій і страхових виплат сім'ям загиблих в авіакатастрофі в Ірані.
Нагадаємо, раніше в Ірані назвали винного, який збив український літак. Ним став оператор ППО, який самостійно прийняв рішення про удар за п'ять секунд. Він прийняв пасажирський літак МАУ за "ворожий об'єкт" і без узгодження запустив ракету з української Boeing 737, на борту якого летів 176 осіб - всі вони загинули.
Раніше ONLINE.UA публікував відео, на якому ймовірно зображений момент запуску іранської бойової ракети по українському літаку.