У Росії висунули нову версію падіння Ту-154 Міноборони РФ, котрий впав у Чорне море, направляючись до Сирії з військовими, артистами і журналістами на борту — на думку авіаційного експерта, на борту міг статися вибух.
Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на "Комсомольську правду".
Журналісти газети, яку називають улюбленим виданням президента РФ Володимира Путіна, розпитали президента Союзу експертів Росії «АС» Юрія Антипова про обставини катастрофи.
Експерт відразу відкинув версію з заклинившими закрилками і запевнив, що вони не мали серйозного впливу на політ.
Читайте також: Загибель Ту-154 в Росії: в Європі зробили несподівану заяву
"Закрилки потрібні для збільшення підйомної сили на малій швидкості - при зльоті та посадці. Якщо після зльоту закрилки залишилися випущеними і не подалися, то цілком можна продовжувати політ", — підкреслив він.
Антипов додав, що в цьому випадку льотчики могли спокійно повернутися і усунути неполадки.
Також він зазначив, що дані Міноборони РФ про те, що швидкість літака становила 360 км/ч на висоті 250 метрів, не пояснюють великої площі, на яку розлетілися уламки.
Експерт зазначив, що фотографії деяких уламків і характер пошкоджень вказують саме на вибух на борту.
"Вигин уламка стався під дією деякої сили, спрямованої зсередини літака. Великий тиск, так изгибающее конструктивні елементи, відриваюче обшивку і бавовною складывающее її навпіл, було внизу у вантажному відсіку Ту-154", - підкреслив Антипов.
Читайте також: Катастрофа Ту-154: з'явилися нові дані про знахідки, фото і відео
Він заявив, що вважає головною версією катастрофи те, що "з якихось причин літак опинився з розпоротим фюзеляжем у нижній частині".
"Це могли бути руйнування у вантажному відсіку (від вибухового пристрою або перевезеного вантажу). Аналіз фото інших уламків теж говорить про те, що літак почав руйнуватися ще в повітрі, до удару об поверхню", — запевнив він.
Експерт припустив, що могли "відмовляти двигуни, які потрапили відірвалися уламки, але літак ще зберігав живучість".
"Пілоти, не бачачи ушкоджень, думаю, не розуміли, що сталося, і почали розгортати літак на зворотний курс. А так як джерело ушкоджень перебував в центральній частині літака біля крил, то паливо літак почав втрачати ще в перший момент початку розвороту", — переконаний Антипов.
Читайте також: У Росії озвучили вражаюче число версій загибелі Ту-154
При цьому він заявив, що в той же час почало руйнуватися дно пасажирського салону.
"Пасажири, вантаж, речі почали випадати з черева літака, що летить. При швидкості не менше 350 км/год тіла пасажири вдарялися об воду. Звідси і велика кількість фрагментів тел. Напівзруйнований фюзеляж вертається до землі літака продовжував руйнуватися під дією аеродинамічних сил. І при його ударі об поверхню води у 1,7 км від берега зруйнована конструкція фюзеляжу вже не могла надійно захистити і зберегти життя ще залишилися на борту пасажирів", - визнав він.
У той же час Антіпов зазначив, що в ЗМІ з'явилися повідомлення про те, що на пляж Сочі морем був викинутий уламок сильно оплавленого вентилятора.
"Ось і робіть висновки – звідки вентилятору оплавитися, якщо на борту вибуху не було, літак просто впав у море?" — резюмував він.
Як повідомляв ONLINE.UA раніше у Росії категорично відкидали версію про теракт на борту літака і переконували, що причиною катастрофи могла бути або помилка пілотів, або технічна несправність.