Чому західні країни не підтримують введені Україною санкції — пояснення аналітика
Категорія
Політика
Дата публікації

Чому західні країни не підтримують введені Україною санкції — пояснення аналітика

Чому західні країни не підтримують введені Україною санкції — пояснення аналітика
Джерело:  online.ua

За словами старшого наукового співробітника Atlantic Council Стівена Бланка, частина введених Україною санкцій проти РФ не була підтримана країнами Заходу через підозри у непрозорості та корупційності санкційного процесу в Україні та "незалежності" санкцій від судової влади.

Джерело: The Hill

Чому Захід не підтримує введенні Україною санкції проти Росії 

За словами директора Інституту світової політики Євгена Магди, який перекладає матеріал американського аналітика для видання "Українська правда", Бланк проводить аналіз загроз, які представляє корупційна система держуправління в Україні.

На переконання американського аналітика, саме корупція знесилює Україну на тлі розв'язаної Кремлем злочинної війни.

Зокрема, Бланк вказує серед низки корупційних кейсів санкції, запроваджені Україною проти компаній та окремих осіб.

 Визнаючи здобутки, яких досягла у санкційному процесі Міжнародна експертна група Єрмака-Макфола", вчений зазначає, що в Україні ці санкції "незалежні від судової системи" і мають ознаки корупції.

Виконання санкцій має бути захищене від корупції та впливу. Якщо Україна помилково накладає санкції на вітчизняні чи іноземні компанії, вона повинна забезпечити чіткий і легітимний процес оскарження, дотримуючись принципу верховенства права. Це одна з головних відмінностей між українським і західним санкційними режимами, яка чекає на гармонізацію. Якщо зловживання санкціями у воєнний час поширюється і стає приводом для зведення рахунків або підриву ділової конкуренції, від цього не виграє ні Україна, ні Захід. Це на користь Росії, - зазначає американський аналітик.

Чим українські санкції відрізняються від західних

За словами Магди, Бланк порівнює українські санкції із західними, які зазвичай мають прозорі критерії, тоді як український режим санкцій залишається непрозорим, а судовий контроль взагалі відсутній.

Відповідно, партнери України в США та Європі не знають, як ставитися до зростаючої кількості компаній в Україні та інших країнах, які стверджують, що Київ несправедливо наклав на них санкції.

Політолог зазначив, що у своїй статті Бланк прямо закликає захистити санкційний процес від корупції, стороннього впливу та мати запобіжники на випадок помилок.

Великою спокусою є використання санкцій для знищення конкурентів або особистої помсти. Подібне траплялося не раз у новітній українській історії. І, звісно, про це добре відомо у Вашингтоні, - підкреслює Магда.

Посилаючись на Стівена Бланка, директор Інституту політики вважає, що недоліки санкційного процесу в Україні можна вирішити за допомогою більш тісної міжвідомчої співпраці всередині України та багатосторонніх консультацій і співробітництва, що забезпечить прозорість і синхронізацію санкцій. Лише за таких умов можлива майбутня відбудова України та її інтеграція із західними інституціями.

За словами Євгена Магди, під час війни є спокуса за допомогою санкцій "приглушити критику на адресу друзів і союзників і виправдати помилки як прийнятну побічну шкоду". Проте це ослаблює державу та її економіку.

Тривалі війни перетворюються на перегони між перемогою на фронті та крахом вдома. Росія неодноразово програвала ці перегони. У цій конкуренції менш корумпована держава є більш стійкою. Посилення спроможності України протистояти Росії та врешті-решт інтегруватися із Заходом - це шлях до перемоги. Важко з цим не погодитися. Очевидним є і те, що часу для модернізації санкційного механізму в Україні небагато, - зазначає Магда.

Читайте також:

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?