Дороги, які побудовані і відремонтовані в рамках проекту Велике будівництво, завжди будуть безкоштовними. Плату за проїзд по дорогах в країні будуть брати тільки на тих трасах, які будуть побудовані на кошти приватних інвесторів. Але таких доріг в Україні поки немає. В Укравтодорі пояснили, навіщо Кабмін встановив вартість проїзду по дорогах в Україні, передає ONLINE.UA.
"23 грудня 2020 року на засіданні Уряду затверджено постанову, яка встановлює максимальний розмір плати за разовий проїзд по дорогах, які побудовані в рамках концесії. В Україні ще немає жодної побудованої на кошти приватних інвесторів дороги. Тобто жодна з доріг Великого будівництва в цьому році не може стати платною. Єдина мета постанови - створити умови для початку діалогу з інвесторами щодо реалізації концесійних проектів в Україні. Зауважимо, що будівництво концесійних платних доріг обов'язково передбачає наявність безкоштовної альтернативи", - пояснили в Укравтодорі.
У заяві наголошується, що в листопаді спільно з IFC та Мінінфраструктури була презентована програма державно-приватного партнерства в дорожній галузі. На її першому етапі планується передати інвесторам 6 пілотних ділянок доріг загальною довжиною 1400 кілометрів.
"На цих ділянках інвестор не має права стягувати плату за проїзд, зате він буде заробляти на придорожньої інфраструктури та availability payments (платі за доступність) з державного дорожнього фонду", - підкреслили в Укравтодорі.
Як відомо, інвесторам планують передати наступні ділянки:
ділянку дороги М-03 від Борисполя до Полтави;
частину дороги М-06 Київ-Житомир -Рівне;
маршрут від Дніпра до Кривого Рогу і Миколаєва (М-04, Н-11);
маршрут Ягодин-Ковель-Луцьк (М-07, М-19);
маршрут Харків-Дніпро-Запоріжжя (М-29, M-04, M-18);
частину дороги М-14 від Херсона до Миколаєва.
Українська влада відзначає, що ці автодороги з'єднують 10 областей України, і більше 12 млн жителів зможуть на собі відчути поліпшення дорожньої інфраструктури після того як там будуть проведені реконструкція і капітальний ремонт в рамках першого етапу програми державно-приватного партнерства в дорожній галузі. Ця програма передбачає, що інвестори після відновлення доріг України будуть утримувати їх протягом наступних 20-25 років.
Раніше ONLINE.UA повідомляв, що в Україні встановили вартість проїзду по платних дорогах.