Напередодні ввечері в Харківській області поблизу міста Чугуїв сталася жахлива трагедія - розбився військовий літак Ан-26 з курсантами та офіцерами Харківського університету Повітряних Сил ЗСУ ім. Кожедуба на борту. За останніми даними на 26 вересня, в результаті аварії загинули 22 людини, двом вдалося врятуватися - вони знаходяться у важкому стані, пошуки ще трьох людей тривають. Останні новини про авіакатастрофу Ан-26 під Харковом повідомляє ONLINE.UA з посиланням на пресслужбу ДСНС України.
Військовий літак Ан-26 ЗСУ військової частини А 4104 впав близько 20:45 за два кілометри від військового аеропорту Чугуєва, коли заходив на посадку. Після падіння повітряне судно загорілося. Секретар РНБО Олексій Данилов повідомив, що літак розбився під час навчально-тренувального польоту. На борту літака було 27 осіб - військові льотчики і курсанти. Двоє курсантів вижили: один з них знаходиться в опіковому центрі Харківської міської клінічної лікарні швидкої та невідкладної медичної допомоги, де його оперують, другий курсант доставлений у Військово-медичний клінічний центр Північного Регіону. За інформацією ЗМІ, вони вистрибнули з літака в момент його падіння. Їх екстрено госпіталізували.
Глава Харківської облдержадміністрації Олексій Кучер повідомив, що пілот повідомляв диспетчеру про відмову лівого двигуна. Однак, за його словами, для досвідченого льотчика це не критична ситуація. Тому, що призвело до падіння літака, поки не зрозуміло.
Для розслідування причин катастрофи Ан-26 під Чугуєвом створять комісію за дорученням президента України Володимира Зеленського. Її очолить віце-прем'єр Олег Уруський, туди також увійдуть Головнокомандувач ЗСУ Руслан Хомчак, міністри внутрішніх справ і оборони Арсен Аваков і Андрій Таран, голова ГСЧС Микола Чечоткін, голова Харківської ОДА Олексій Кучер та інші, які вже вилетіли на місце катастрофи. На Харківщину 26 вересня також приїде Зеленський.
За останніми даними ДСНС, на місці катастрофи триває пошукова операція. Слідчі Державного бюро розслідувань почали досудове розслідування за фактом порушення правил польотів і підготовки до них, що спричинило катастрофу і тяжкі наслідки (ст. 416 КК України).
Важливо додати, що військово-транспортний літак Ан-26, який зазнав аварії в Чугуєві, був виготовлений 43 роки тому - до 1 жовтня йому повинні були продовжити термін експлуатації на два роки. Про це відомо з контракту, який командування Військово-повітряних сил України уклало з заводом Антонов влітку 2020 року. Згідно з контрактом, ДП Антонов має було провести роботи по збільшенню терміну служби дев'яти військових літаків. У їх числі був і літак Ан-26 (Ш) з бортовим номером 76 (заводський номер 56-08), випущений в 1977 році - той же бортовий номер згадується в повідомленні Командування ВПС України про те що катастрофи під Харковом. Завершили чи ремонтні роботи раніше наміченого терміну, або ж літак, який зазнав аварії при заході на посадку, був ще на стадії ремонтних робіт, невідомо. Офіційних коментарів з ремонту саме цього літака немає.
Раніше ONLINE.UA повідомляв, що вже восьмий місяць триває розслідування катастрофи українського літака МАУ, який збили ракетами іранські військові після зльоту з аеропорту в Тегерані. Як виявилося, після попадання першої ракети літак продовжував летіти, так як його двигуни не відмовили, а екіпаж намагався врегулювати нештатну ситуацію. Український літак, на борту якого загинули 176 осіб з семи країн світу, зазнав аварії тільки після потрапляння другої ракети - це сталося через 25 секунд після першого ракетного удару.