Онлайн-ринок парфумерії та косметики збираються вивести з "сірої зони" - ЗМІ
Категорія
Економіка
Дата публікації

Онлайн-ринок парфумерії та косметики збираються вивести з "сірої зони" - ЗМІ

Онлайн-ринок парфумерії та косметики збираються вивести з "сірої зони" - ЗМІ

Як показало розслідування, проведене журналістами «Апострофа», магазини, що працюють виключно в сегменті онлайн, використовують різні схеми ухилення від податків, приховують від покупця реального продавця товару і не несуть відповідальності перед споживачем у разі продажу неякісної продукції. Переконатися в оригінальності запропонованої в інтернеті продукції покупець також не може, особливо якщо мова йде про люксові бренди, повідомляє ONLINE.UA з посиланням на  ІА "Уніан".

«Без наявності власної роздрібної офлайн-мережі (фізичних магазинів, що працюють за певними стандартами) ніхто не має можливості офіційно купувати (відповідно, і продавати споживачеві) парфумерію у виробників люксових брендів типу Chanel, Dior, Lancôme, – пояснює керуючий партнер юридичної компанії V.I.P. Consulting Богдан Яблонський. – А без авторизації від офіційного виробника такі продукти можна купити лише на «сірому» або «чорному» ринку. Чи варто споживачеві довіряти торговцям, котрі використовують для свого бізнесу таку схему? У разі якщо перепроданий з «чорного» ринку товар нашкодив споживачеві, відстояти в суді претензії до реального власника інтернету-магазина нереально».

Журналістам не вдалося отримати відповіді на запити від фігурантів першої частини розслідування: makeup.com.ua, parfums.ua, notino.ua. Залишилося незрозумілим, чи є зазначені магазини офіційними дистриб'юторами світових брендів? Чому фактичними продавцями є ФОПи? Чому покупцеві не видають товарні чеки? Як відбувається повернення неякісних парфумів і косметики?

Очевидно, що розраховувати на оригінальність і якість продукції, придбаної, завезеної і реалізованої з використанням «сірих» схем, споживачеві не доводиться.

Отримати дані щодо податків і митних зборів, які платять онлайн-магазини косметики, від ДПС і Держмитниці також не вдалося. Онлайн ринок косметики та парфумерії виявився закритим для ЗМІ – схоже, офіційних цифр просто не існує, оскільки велика частина ринку в «тіні» і не контролюється державою.

Результати розслідування, проведеного журналістами в секторі традиційних продажів, виявилися більш позитивними. Контрольні закупівлі, зроблені в магазинах мереж Бомонд, Brocard, Watsons та Eva, а також через інтернет-представництва зазначених мереж показали, що офлайн оператори працюють більш прозоро з точки зору законодавства і дотримуються вимог до захисту прав споживача.

Обнадіює, що законодавці мають намір виправити помилки, які дозволяли закордонним операторам працювати в Україні без сплати податків (як у випадку з Nоtino). Відповідні зміни, за словами Богдана Яблонського, передбачені масштабним законопроектом №1210, прийнятим Верховною Радою в першому читанні.

Після набуття законом чинності інтернет-магазин, який завозить товари в Україні на єдиний склад, з якого потім ці товари роздаються/доставляються/пересилаються покупцеві, вважатиметься постійним представництвом і платитиме такі ж податки як і той, хто легально завозить продукт в Україну і легально його продає.

«Метою є створення умов для діяльності нерезидента на території України згідно з правилами, які є прийнятними в більшості податкових юрисдикцій та є усталеною міжнародною практикою. Встановлення рівних і цивілізованих правил гри для всіх», – коментує голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетьманцев.

Це тільки перша частина глобальних змін на ринку косметики та парфумерії. На любителів схем ухилення від податків і контрабанди чекають великі сюрпризи – держава має намір швидко і ефективно вивести ринок з «сірої зони». Державний бюджет отримає більше надходжень, а покупець отримає гарантію безпеки і захищеності.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?