Громадський рух «Чесно» проаналізував проміжні фінансові звіти політичних партій, подані до ЦВК. Виявилось, що загальна сума, яку партії вже витратили на виборчу кампанію, становить понад 568 млн гривень. Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на сайт «Чесно».
Зокрема, з’ясувалось, які політичні сили найбільше витратили на свою кампанію. Цей список, станом на 13 липня, виглядає наступним чином:
“Радикальна партія Олега Ляшка” - 98,2 млн
“Слуга народу” - 97,5 млн
“Голос” - 78 млн
“Українська стратегія Гройсмана” - 72,2 млн
“Опозиційний блок” - 69 млн
“Європейська Солідарність” - 47,3 млн
“Батьківщина” - 35,4 млн
“Громадянська позиція” - 21 млн
“Сила і Честь” - 19 млн
Об'єднання "Самопоміч" - 15,5 млн
“Аграрна партія України” - 6,7 млн
“Партія Шарія “ - 4 млн
ПП "Незалежність" - 2,3 млн
Всеукраїнське об’єднання "Факел" - 2 млн
ПП "Сила права" - 353 тис
“Соціальна справедливість” - 100 тис
“Партія зелених України” - 0 грн (пустий звіт)
Згідно даних Центрвиборчкому, переважна більшість грошей, якими наповнювалися виборчі фонди, пов’язані з партійними коштами. Це означає, що фактичні джерела наповнення виборчих кампаній будуть оприлюднені лише у серпні (коли партії подадуть до НАЗК звіти за другий квартал 2019 року) та у листопаді (коли партії подадуть звіти за третій квартал, які включатимуть внески за липень).
Зазначається, що левову частку грошей партії витратили на рекламу у ЗМІ, перш за все на телебачення. На це було витрачено 411,5 млн гривень, або 81% від загального обсягу витрат партій.
Нагадаємо, що кілька днів тому Верховна Рада ухвалила Виборчий кодекс з відкритими списками.