Глава Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна стверджує, що неправомірна зупинка торгових суден Державною екологічною інспекцією в українських портах несе величезні фінансові ризики. Якщо ситуацію не виправити найближчим часом, то кількість кораблів, які заходять до вітчизняних портів, зменшиться, передає ONLINE.UA з посиланням на "Обозреватель".
Вона наголосила, що наразі немає порядку взаємодії морського порту, Адміністрації морських портів і екологічної інспекції. Це створює додаткові ризики, відповідно, власники кораблів змушені платити за страховку більше.
"Між органами та портом потрібно впорядкувати відносини. Хто за що відповідає і хто кого інформує. Зараз це не врегульовано. Також немає правил стягнення проб. Як довести, що саме це судно завдало шкоди навколишньому середовищу? Пальцем в небо тут не можна, все повинно бути чітко і зрозуміло. Прямого зв'язку між кораблем і екологічним забрудненням акваторії часто зовсім немає і довести що-небудь складно", – вважає Ляпіна.
За її словами, щоб не допустити погіршення економічної привабливості українських портів, важливо прийняти підзаконні акти Кабінетом міністрів України. Вже створена робоча група, яка і повинна напрацювати рішення для голосування в Кабміні. У ній беруть участь всі зацікавлені органи і структури, крім екоінспекції.
Раніше ONLINE.UA повідомляв, що в МЗС зробили тривожну заяву про подальшу агресію Росії — там не виключають, що Росія може продовжити акти агресії проти України, як на морі, так і на суші. Не виключено, що агресор буде діяти за схожим на грузинський сценарієм.