Україна опинилася в п’ятірці лідерів з відновлення авіатрафіку, водночас найповільніше галузь відновлюється у таких країнах, як Велика Британія, Фінляндія та Ірландія. Про це свідчать дані Євроконтролю, який об'єднує провайдерів аеронавігації.
Джерело: EUROCONTROL
Серед країн, які входять до Євроконтролю, найбільше відновлення трафіку у 2021 році в порівнянні з 2019 роком продемонстрували Албанія (-8% в порівнянні з 2019 роком), Боснія і Герцеговина (-20%), Вірменія (-22%), Україна (-26%) і Греція (-27%).
Зважаючи на те, що у Великобританії, Фінляндії та Ірландії число перельотів у 2021 році було менше на 62% в порівнянні з 2019 роком, ці країни віднесли до таких, де авіаційна галузь відновлюється найнижчими темпами.
Державне підприємство обслуговування повітряного руху України "Украерорух" уповноважене державним регулюючим органом цивільної авіації виконувати аеронавігаційне обслуговування в повітряному просторі України. До його складу входять Український центр планування використання повітряного простору України та регулювання повітряного руху ("Украероцентр"), Служба аеронавігаційної інформації (САІ), авіакомпанія "Украерорух", Навчально-сертифікаційний центр "Украероруху" та 7 регіональних структурних підрозділів.
У жовтні 2021 року "Украерорух" забезпечив 25 тис. 090 рейсів, що становить 83,8% від Жовтневого обсягу докризового 2019 року.
Авіаперельоти і пандемія COVID-19
COVID-19спричинив масове скасування рейсів від фактично всіх авіакомпаній у світі. Причина — повсюдне закриття кордонів. Тимчасово, коли ситуація стає менш гострою, уряди послаблюють обмеження й дозволяють подорожі, та це не надто покращує ситуацію з величезними збитками в галузі, яку спричинив ковід.
Якщо країни відкривають кордони, зараз необхідно мати негативний результат ПЛР-тесту, пройти самоізоляцію або бути вакцинованим проти COVID-19.
Цікаво, що минулого року, у сам розпал епідемії, обсяг пасажирських авіаперевезень скоротився на 60%. Експерти зазначають, що це повернення до рівнів 2003 року. Протягом першого року пандемії лише 1,8 мільярда пасажирів піднялися в повітря; у 2019 році таких було 4,5 млрд.
Лише в 2020 році авіакомпанії втратили 370 мільярдів доларів, а аеропорти та постачальники аеронавігаційних послуг — 115 мільярдів та 13 мільярдів відповідно.
Читайте також:
Медики назвали ще два симптоми зараження Омікроном
В G7 назвали найстрашнішу загрозу для глобальної медичної системи