Як цукрова вата. Астрономи відкрили дуже дивну планету
Наука та медицина
Дата публікації

Як цукрова вата. Астрономи відкрили дуже дивну планету

Джерело:  online.ua

Як повідомляє астроном Халід Баркаух з Університету Льєжа в Бельгії, йому та його команді вдалося виявити дивну екзопланету WASP-193b, яка має щільність як цукрова вата. Він також зазначає, що вона знаходиться за 1232 світлових років від нашої Землі.

Джерело:  Science Alert

Що наразі відомо про планету WASP-193b

За словами науковців, WASP-193b — це екзопланета, що обертається навколо сонцеподібної зірки під назвою WASP-193.

Що важливо розуміти, згадана зірка приблизно в 1,1 рази більша за масу та в 1,2 рази більше за радіус Сонця, і дуже близька до нього за температурою та віком.

Окрім того, зазначається, що WASP-193b обертається навколо своєї зірки ближче, ніж будь-яка з планет Сонячної системи: йдеться про кожні 6,25 дня.

Вивчення змін світла навколо зірки, коли екзопланета обертається навколо неї, дозволило Баркауї та його колегам обчислити радіус і масу світу. Виявилось, що радіус в 1,46 рази перевищує радіус Юпітер. Але його маса мала для порівняння: всього в 0,139 разів перевищує масу Юпітера.

Також науковцям уже вдалося з'ясувати щільність екзопланети — 0,059 грама на кубічний сантиметр.

Тут важливо нагадати, що наша Земля має щільність 5,51 грама на кубічний сантиметр. Щільність Юпітера становить 1,33 грама на кубічний сантиметр, що має сенс, адже на ньому багато хмар.

Вчені звертають увагу на те, що цукрова вата має щільність 0,05 грама на кубічний сантиметр. Подібних планет у Всесвіті вкрай мало.

Неважко здогадатися, що спека та вітер із зірки можуть досить швидко знищити таку розріджену атмосферу.

Науковці заявляють, що мають намір з'ясувати вплив зірки на атмосферу планети.

Чому це відкриття дійсно важливе

За словами науковців, такі екзопланети, як WASP-193b, є рідкісними. Ба більше, саме вони дають можливість нам краще зрозуміти еволюцію планет.

Астрономи звертають увагу на те, що для вивчення розвитку планетних систем допомагають газові гіганти, розташовані поблизу своїх зірок. Вони могли сформуватися в іншому місці та мігрувати всередину.