Заробляємо на подорожах: як правильно товаришувати з авіакомпаніями
Категорія
Економіка
Дата публікації

Заробляємо на подорожах: як правильно товаришувати з авіакомпаніями

Заробляємо на подорожах: як правильно товаришувати з авіакомпаніями
Джерело:  online.ua

Перельоти – це не тільки витрати. Якщо знати правила гри й заздалегідь «затоваришувати» з декількома авіакомпаніями, з кожної подорожі можна отримати і певну вигоду. Яким чином? Потрібно стати учасником програми лояльних пасажирів. А ось якої саме, яким чином, та з якою метою – читайте далі.


Як обрати програму?


Ніяких особливих премудростей тут немає. Спочатку треба з'ясувати, які перевізники виконують рейси з вашого міста, та яка у кожного з них маршрутна мережа. Гугл вам допоможе. Далі треба поміркувати, наскільки вам цікаві ті чи інші маршрути, та як часто ви реально зможете користуватися послугами кожної з авіакомпаній. Очевидно, що реєструватися в програмах американських перевізників сенсу немає, оскільки ніхто з них до України не літає. Чого не скажеш про європейських представників трьох найбільших авіаційних альянсів Star Alliance, SkyTeam і oneworld – Lufthansa, KLM та British Airways відповідно, пропонують рейси з Києва по всій мережі через хаби у Європі. На додачу логічно отримати карту лояльності Panorama Club нашого національного перевізника МАУ. Очевидно, що жодна іноземна авіакомпанія немає такої широкої географії польотів зі столиці та міст України в ключові пункти Європи, Азії, США, країн СНД і Близького Сходу. До того ж МАУ має партнерські відносини з KLM, TAP Portugal, Ethihad Airways, Austrian Airlines і Air France. Відповідно, складати авіабонуси в скарбничку можна і за перельоти рейсами цих авіакомпаній.


Як зареєструватися?


Програми обрані, тож реєструємось. Способів декілька. Охочі заповнити анкету по-старому від руки можуть зробити це в касі обраного перевізника, на стійці реєстрації в аеропорту або безпосередньо на борту літака, а ті, хто освоїли «високі» веб-технології можуть за пару хвилин внести свої дані у форму на сайті. У будь-якому випадку після реєстрації на електронну адресу пасажира прийде лист, що містить присвоєний йому номер карти і логін/пароль для входу в

особистий кабінет

. Тут клієнт може самостійно стежити за нарахуванням та списанням миль, замовляти нагороди, обмінювати милі на додаткові послуги, знижки, тощо. Сама ж карта лояльності сьогодні – це, швидше, данина традиції. У наш цифровий вік пред'являти карту немає необхідності, адже її віртуальний аналог можна завантажити на будь-який портативний пристрій та зберегти у фотогалереї. І ще: багато авіакомпаній роблять новим учасникам комплімент у вигляді певної кількості миль (у МАУ, наприклад, це 1000 миль). Тож виходить, що перельоту в активі ще жодного, а милі вже нараховані.





Як розібратися у милях?

Милі – це ті ж бонуси, бали, пойнти та інші види преміювання лояльних клієнтів. Перевізники усього світу обрали саме цю назву через безпосередню прив'язку до подорожей. За кожен переліт учасник програми лояльності отримує певну кількість миль – тут все залежить від дальності рейсу (відстані між пунктами А і Б), класу обслуговування – бізнес, преміум-економ або економічний – і тарифу, за яким придбано квиток. Цілком логічно, що переліт з Києва до Пекіна в бізнес класі принесе більше миль, ніж, скажімо з Києва до Праги по тарифу «тільки ручна поклажа». Причому, не тільки бонусних миль, але й статусних. Перші, які часто мають термін дії, що залежить від політики авіакомпанії, – це авіавалюта, за яку «купуються» нагороди і послуги, другі – показник рівня лояльності пасажира. Чим він вищий (тобто чим більше пасажир подорожував), тим більше привілеїв – доступ до бізнес зали, реєстрація на стійці бізнес класу, підвищення класу обслуговування за ініціативою перевізника, додатковий багаж і ручна поклажа, пріоритетна посадка у літак, знижки та спеціальні пропозиції і т.д. – на все це лояльний пасажир має право. Якщо заздалегідь хочете дізнатися, скільки миль (бонусних та статусних) потрапить до скарбнички за майбутню подорож, скористайтеся

калькулятором нарахування миль

на сайті вашої авіакомпанії.


Як накопичуються милі?


Перший та найефективніший спосіб – це перельоти. Навіть якщо ви летите не за власною ініціативою, а через службовий обов'язок, поцікавтеся, чи не є ваша компанія учасником корпоративної програми лояльності. Практика європейських перевізників така, що милі за польоти у відрядження нараховуються двічі – на рахунок компанії і на особистий рахунок пасажира. За умови, що він теж є лояльним до авіакомпанії. В Україні такий підхід застосовує МАУ в рамках своїх програм Panorama Club і Panorama Club Corporate. Однак є і винятки. Наприклад, за перельоти чартерними рейсами милі, як правило, не нараховуються. Другим за значенням джерелом мильного «доходу» є придбання додаткових послуг авіакомпанії, таких як перевезення понаднормового багажу, замовлення харчування заздалегідь, оформлення послуги супроводу дітей та перевезення тварин і т.д. Додатково заробити можна, замовляючи супутні до подорожі сервіси у неавіаційних партнерів перевізника – проживання в готелях, прокат автомобілів, використання мобільного зв'язку та ін. (перелік можна знайти на сайті авіакомпанії). Якщо ж ви вирішили взятися за справу серйозно, оформіть собі банківську ко-бренд картку та за певну витрачену на товари і послуги кількість гривень/доларів/євро отримуйте милі на свій авіаційний рахунок. Ну а найактивніші та невгамовні накручують милі ще й за відгуки в соціальних мережах, участь в опитуваннях, публікації фото з відповідними хештегами в персональних акаунтах. Іншими словами, милі може принести й активна соціальна діяльність.




Як використовувати накопичені милі?

По-перше, за милями потрібно стежити, щоб жодна з них не зникла даремно. Зазвичай бонуси які підлягають списанню мають зазначений день «ікс» та виділені в окрему графу в особистому кабінеті. Отже, якщо миль достатньо, замовляйте нагородний квиток. Але майте на увазі, що милями компенсується тільки тарифна частина вартості перельоту, а от всілякі збори і податки – те, до чого авіакомпанія не має відношення – необхідно буде сплатити грошима. Якщо миль недостатньо (або витрачати все відразу не хочеться), замовляйте підвищення класу обслуговування або знижку на переліт (тут зазвичай можна придбати дисконт максимум у 50% від тарифу). Милі також можна обміняти на оформлення додаткових послуг, внесення змін у квиток, сплату деяких видів зборів. А ще нагороду можна оформити на близьку людину. В якості подарунка – чому б і ні? До речі про подарунки. Періодично лояльні пасажири отримують від свого перевізника

Персональні пропозиції

, в рамках яких квитки до важливих дат, ювілеїв, річниць та інших святкових днів календаря можна придбати зі значною знижкою.


Час не тільки отримувати задоволення від подорожей, а й навчитися на них заробляти! Теорію ви вже знаєте. Залишилося тільки відточити отримані знання на практиці.


Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?