Апарат NASA вріжеться в астероїд, щоб захистити Землю
Наука та медицина
Дата публікації

Апарат NASA вріжеться в астероїд, щоб захистити Землю

Джерело:  online.ua

Перша у світі місія DART, спрямована на зміну траєкторії астероїдів і їх перенаправлення, стартує 23 листопада на борту ракети SpaceX Falcon 9 із військово-повітряної бази Ванденберг у Каліфорнії.

Джерело: CNN.

Після запуску в листопаді, NASA перевірить свою технологію відхилення астероїдів у вересні 2022 року, щоб побачити, як вона впливає на рух навколоземного астероїда в космосі. Метою місії є Діморф, невеликий супутник астероїда, що обертається навколо астероїда Дідім.

Дідім був відкритий в 1996 році. Його головна особливість - власний супутник, одне з найменших космічних тіл, що мають власну назву - Діморф, його відкрили в 2003 році. Діаметр Діморфа - приблизно 160 метрів. Дідім значно більший, його діаметр - 780 метрів.

Діморф був обраний для цієї місії, тому що його розмір відповідає розміру астероїдів, які можуть становити загрозу для Землі.

Місія DART

У вересні 2022 року Дідім і Діморф наблизяться до Землі приблизно на 11 мільйонів кілометрів. У цей же час учені планують використовувати свою технологію відхилення. Космічний корабель DART навмисно вріжеться в Діморф, щоб змінити рух астероїда в космосі. Астрономи зможуть спостерігати зіткнення через телескопи, говорить Том Стетлер, вчений-програміст DART в штаб-квартирі NASA. А в космосі момент зіткнення апарату з астероїдом зафіксує супутник Light Italian Cubesat Італійського космічного агентства. Він відокремиться від космічного корабля перед зіткненням і сфотографує те, що відбувається. А сам момент удару та кінетичне відхилення будуть зняті бортовою камерою DRACO.

Апарат вріжеться в Діморф і сповільнить його всього на 1%, але вчені вважають, що в разі реальної небезпеки для Землі цього було б достатньо.

Кінцевою метою DART є отримання інформації про те, чи можуть космічні організації захистити Землю від смертоносних астероїдів, що загрожують нашій планеті в майбутньому. Такі об'єкти, як Діморф і Дідім, потрапляють на Землю кожні кілька тисяч років і вони досить великі, щоб завдати значної шкоди.

«DART — це перший крок у тестуванні методів відхилення небезпечних астероїдів. Потенційно небезпечні астероїди є глобальною проблемою, і ми раді співпрацювати з нашими італійськими та європейськими колегами, щоб зібрати максимально точні дані», - каже Андреа Райлі, керівник програми DART.