Астрономи виявили екзопланету з унікальною атмосферою
Наука та медицина
Дата публікації

Астрономи виявили екзопланету з унікальною атмосферою

Джерело:  online.ua

Вже кілька рокі астрономи уважно вивчають екзопланету WASP-189b, яка знаходиться на відстані 322 світових років від Землі та має чи найекстремальніші погодні умов и.

Джерело: ScienceAlert

Що відомо про незвичайну екзопланету

Екзопланета WASP-189b в 1,6 разів більша за Юпітер та через надзвичайну близькість до материнської зірки здійснює полний оберт навколо неї за 2,7 дні.

При цьому температура на поверхні планети складає 3 тис 200 градусіс за Цельсієм, що набаго вище, ніж у багатьох зірок.

Одна ця планета стала першою, на які вдалось виявити окремі атмосферні слої. До цього експерти вважали, що екзопланети можуть мати лише однорідну атмосферу.

WASP-189b входить до числа гарячих Юпітерів. Її атмосфера складається з газів ванадію, титану, заліза, марганця та хрому.

Вчені навіть змогли виявили сліди оксіду титану. Раніше він ніколи не фіксувався щодо атмосфер екзопланет. Варто зазначити, що оксид титану можна рідко зустріти на Землі, але саме на WASP-189b речовина допомагає у формуванні атмосфери.

Швейцарського робота-пса хочуть навчити досліджувати інші планети

Розробники швейцарської версії робота-пса вже протестували його у швейцарських Альпах, тепер він потенційно може досліджувати інші планети замість людей.

Робопса, який може сходити на вершини швейцарських Альп без сторонньої допомоги, можна використовувати на інших планетах.

За словами його творців, досвідченого робота можна використовувати для досягнення надто небезпечних або недоступних для людей районів, включаючи інші планети.

Дослідження ETH Zurich ефективно дають змогу ANYmal, чотириногому собаці-роботу, швидко пересуватися по складній місцевості.

Собака-робот може зрозуміти, як ходити по будь-якій місцевості, поєднуючи те, що її датчики можуть «бачити» з тим, що вона знає про своє оточення, як люди чи тварини.

Команда використовувала ландшафти з візуальними перешкодами, такими як глибокий сніг і висока трава, як приклад для робота.

Система керування ANYmal дозволяє йому поставити пріоритетом дотик до землі, а не візуальне сприйняття.

Команда перевірила нову здатність робота на пішохідному маршруті гори Етцель у швейцарських Альпах, яка височіє 1098 метрів над рівнем моря.