Рішення Польщі взяти участь у проекті будівництва нового покоління британських військових кораблів - фрегатів Type 31 - викликало різноманітні думки в країні, оскільки деякі вважають, що це може сприяти відродженню національної суднобудівної галузі, тоді як інші висловлюють побоювання з приводу потенційного впливу на галузь.
Джерело: The Telegraph
Британські передові фрегати частково будуються в Польщі
У 2019 році британську оборонну компанію Babcock було обрано для будівництва п'яти фрегатів Type 31 для Королівських військово-морських сил Британії за базовою вартістю 250 мільйонів фунтів стерлінгів за кожен корабель.
Ці кораблі вважалися дешевшими та універсальними в порівнянні з іншими новими британськими фрегатами Type 26, які призначені для боротьби з підводними човнами супротивника і коштують 840 мільйонів фунтів стерлінгів кожен.
Як стало відомо The Telegraph від джерел у Babcock, польські верфі будують блоки корпусу для фрегата Type 31, натомість його остаточна збірка здійснюється на верфі британської компанії.
У Babcock не розкривають, який саме обсяг робіт отримали польські підрядники, наполягаючи, що вони лише спрямовані на те, аби допомогти Варшаві підготуватися до самостійного будівництва подібних кораблів (у 2022 році Польща уклала з Babcock контракт на побудову трьох фрегатів Miecznik).
Йдеться про менш як один відсоток від загальної вартості будівництва за програмою, – відповіли The Telegraph у Міністерстві оборони Британії.
Що відомо про участь іноземних компаній в будівництві військових кораблів наступного покоління
Водночас інформація про участь Польщі у будівництві передового британського фрегата, як пише The Telegraph, ставить під сумнів плани британського уряду зробити Type 31 центром відродженої британської суднобудівної промисловості.
Це вже не перший випадок участі іноземних компаній у подібних проєктах. У 2022 році іспанський суднобудівник Navantia виграв тендер на будівництво допоміжних кораблів для авіаносця Королівського військово-морського флоту, причому значна частина цієї роботи буде виконана в Іспанії.
Лондон наполягає на тому, що принаймні половина робіт з будівництва кораблів забезпечення вартістю 1,5 мільярда фунтів стерлінгів буде виконана саме у Великій Британії.
Читайте також: