Головний розпродаж року Black Friday за традицією проводиться в останню п'ятницю листопада - в 2019 році він випадає на 29 число. Але, як правило, великі знижки в магазинах почнуть діяти з понеділка, 25 листопада, і закінчаться тільки в неділю, 1 грудня. ONLINE.UA розповідає, як проводять Чорну п'ятницю в Україні та світі, а також ділиться секретами маркетологів про те, як не стати жертвою божевільного розпродажу.
Чорна п'ятниця 2019: як проходять розпродажі в Україні та світі
Історія "чорної п'ятниці" бере свій початок в 1970 році. Тоді один з магазинів Пенсільванії напередодні п'ятниці після Дня подяки розвісив плакати про грандіозні знижки. Реклама ця виявилася настільки вдалою, що під Black Friday стали мати на увазі традиційні розпродажі після свята.
Грандіозний розпродаж року назвали "чорною п'ятницею", тому що в американському бухобліку прибуток записується чорним кольором, а збиток - червоним. Тому п'ятничні знижки і стали називати Black Friday, маючи на увазі під цією назвою "прибуткову п'ятницю". Попит на товари і послуги в період проведення розпродажу з кожним роком стає все вище. Наприклад, в США покупки в день "чорної п'ятниці" здійснюють 200 млн чоловік, кожен з яких витрачає не менше 500 доларів.
Американці дійсно влаштовують справжнє божевілля в магазинах в день чорної п'ятниці. Вони змітають з полиць все, що попадається під руку. Деякі з них навіть беруть на роботі вихідний, щоб максимально присвятити себе шопінгу, на який збирають гроші на протязі всього року.
В Україні до чорної п'ятниці ставляться спокійніше. Згідно зі статистикою, тільки 9% українців з нетерпінням чекають настання чорної п'ятниці, при цьому близько 60% українців вважають цей розпродаж фейковим. У день грандіозного розпродажу українці в середньому витрачають 126 доларів. Найбільшим попитом користуються одяг, електроніка, взуття, косметика та парфумерія, побутова техніка.
Які знижки обіцяють на Чорну п'ятницю 2019 в Україні
Середні знижки на товари в 2019 році в "Чорну п'ятницю", за твердженням власників великих мереж, в Україні досягнуть 66%. Відзначимо, це другий показник серед найбільших скідок в день грандіозного розпродажу. Зокрема, в США в "Чорну п'ятницю" знижки становлять в середньому 68%, у Великій Британії досягають 62%, в Німеччині та Італії - 54%, а в Саудівській Аравії - 44%.
Як не стати жертвою "Чорної п'ятниці": поради маркетологів
Багато маркетологи вважають, що справжню чорну п'ятницю в Україні не проводять. За їх словами, за тиждень-півтора до старту розпродажів більшість магазинів спеціально збільшують цифри на цінниках, щоб потім зробити "знижку". Фахівці також попереджають, що в чорну п'ятницю можна купити залежаний на складах товар, які в магазинах намагаються продати покупцеві під виглядом грандіозного розпродажу.
Щоб не стати жертвою чорної п'ятниці і не потрапити на виверти недоброзичливих і нечесних продавців, експерти рекомендують перед походом в магазин чітко визначиться з бажаною покупкою, особливо якщо бюджет обмежений. Також вони радять заздалегідь промоніторити ціни в великих магазинах і скласти список торгових точок, де дійсно виставили хороші знижки - так зекономляться не тільки гроші, але і час.
Фахівці закликають в період розпродажів чорної п'ятниці посилити самоконтроль і чітко визначитися з планами та сумою на покупки. А вирушати в магазини на шопінг вони радять в компанії, щоб обговорювати покупки - так ризики придбати непотрібний і неякісний товар максимально мінімізується.
Раніше ONLINE.UA повідомляв, один з найбільших в світі модних рітейлерів H&M 12 вересня відкрив ще один магазин в ТРЦ River Mall в Дарницькому районі Києва.