За словами радника керівника Офісу президента України Олексія Арестовича, білоруський диктатор Олександр Лукашенко без відома свого кремлівського поплічника та військового злочинця Володимира Путіна веде переговори із західними країнами.
Джерело: Інтерв'ю Олексія Арестовича журналістам видання Meduza
Лукашенко веде таємні переговори із Заходом
Білорусь намагалися втягнути у війну дуже активно. Лукашенко петляє як може, і, за нашими даними, активно веде сепаратні переговори із Заходом. Нам і білоруська опозиція про це каже, і західна розвідка. Вони говорять без подробиць, але загальний характер: "Я не винен, він сам до мене прийшов". Але білоруська територія та білоруська військова інфраструктура – аеродроми, бази постачання, залізнична мережа – повністю використовувалися проти нас. Звідти пускали ракети, літала авіація, наступали війська. Це за визначенням є воєнною агресією. Але ми спеціально не порушували це питання, тому що ми розуміємо саму Білорусь і дуже чітко розділяємо білоруський народ та білоруську владу. А те, що білоруський народ був проти, ми бачили. Наразі білоруську територію використовують дуже мало, практично не використовують. Авіація вже давно не діє, ракети практично не стріляють. Ну, пара епізодичних пусків була. А ще білоруські партизани примудрилися зіпсувати залізничну мережу. Я їх до цього закликав і на мене в Білорусі завели кримінальну справу за тероризм. Але, як бачите, не дарма закликав. Реально зіпсували, і дуже ускладнили життя російським військам. А Лукашенко продовжує петляти. І за білоруську територію можна більше не хвилюватись, - наголосив Арестович.
За інформацією видання The Washington Post, майже одразу від початку розв'язаноъ Кремлем війни проти України на території Білорусі активізувалися залізничні диверсанти.
На початку війне командування окупаційної армії планувало блискавичне захоплення Києва після стрімкого наступу з території Білорусі.
Фото - Flickr.com
Буквально з перших днів вторгнення, в Білорусі почала оперувати таємна мережа, до якої увійшли залізничники, хакери та перебіжчики з органів безпеки, щоб порушити залізничне сполучення, що з'єднує РФ з Україною через Білорусь, у такий спосіб завдавши шкоди російським лініям постачання.
Напади були простими, але ефективними. Метою білоруського підпілля були управління сигналами, що забезпечують безперебійне функціонування залізниць. У підсумку потяги простоювали цілими днями, що змушувало росіян поповнювати запаси своїх військ автотранспортом. Це призвело до відомих 60-кілометрових колон на північ від Києва.
Враховуючи залежність Росії від поїздів, я впевнена, що це сприяло деяким проблемам, які у них спостерігалися на півночі. Це сповільнило їх здатність пересуватися. Їм не вдалося просунутися далі на українську територію і налагодити лінії постачання, тому що їм доводилося покладатися на вантажівки, - зазначила наукова співробітниця лондонського аналітичного центру RUSI Емілі Ферріс.
Читайте також: