Маск вивів на орбіту десятки інтернет-супутників: вчені попередили про велику небезпеку
Категорія
Технології
Дата публікації

Джерело:  online.ua

Поки аерокосмічна компанія SpaceX Ілона Маска продовжує виводити десятки інтернет-супутників в космос, вчені б'ють на сполох. За твердженням астрономів, ці дії Маска несуть загрозу нашій планеті. Тривожна ситуація полягає в тому, що ці супутники яскраво висвітлюють небо, через що небезпечні астероїди стають невидимими і їх неможливо буде відстежити. Про це йдеться в статті астронома з Гарвард-Смітсонівського центру астрофізики Джонатана Макдауелла, опублікованій в Astrophysical Journal Letters, передає ONLINE.UA.

Експерт пояснив, що після того, як SpaceX почав запуск супутників в 2019 році, професійні астрономи були вражені яскравими променями світла в сутінковому небі і в полі зору великих телескопів. Як правило, за словами астронома, оспасних астероїдів простіше відстежити в сутінках, але через освітленість, створену інтернет-супутниками, це зробити буде неможливо.

Вчений підкреслив, що проблему для астрономів створюють не тільки інтернет-супутники Маска, але і конкурентів SpaceX - OneWeb. Проблеми можуть виникнути у обсерваторій з особливо широкими оглядом, таких як майбутня обсерваторія імені Віри Рубін в Чилі. Вони найімовірніше, будуть більш схильні до дії.

"Тим не менш, існують і інші наукові проєкти, робота яких може бути порушена ще більше. Наприклад, пошуки навколоземних астероїдів включають спостереження, зроблені в сутінках, де супутники будуть дуже яскравими. Кілька сотень супутників знаходяться над горизонтом у будь-який час ночі. Під час зимових сутінків і всіх літніх ночей більшість з них висвітлені", - підкреслив Макдауелл.

У Ілона Маска вже відреагували на претензію. У компанії SpaceX заявили про готовність працювати з астрономами, щоб переконатися, що Starlink не впливає на наукові відкриття. Тим часом, компанія продовжує випускати нові партії шлюзів даних на орбіті кожні кілька тижнів і планує в найближчій перспективі вивести на орбіту 12 тисяч інтернет-супутників Starlink.

Нагадаємо, тільки напередодні SpaceX успішно вивела на орбіту чергову партію 60 інтернет-супутників Starlink. Всього компанія Маска SpaceX планує запустити в космос 42 тисячі інтернет-супутників, які будуть заважати вченим вивчати космос.

Раніше ONLINE.UA повідомляв, що Amazon збирається запустити в космос 3000 інтернет-супутників.