У Києві відбулася головна маркетингова подія 2021 року - 14 Український маркетинг-форум (УМФ), на якому зібралися керівники найуспішніших українських компаній. Вони розповіли, як їм вдалося вижити під час кризи, і підказали, як готуватимуться до майбутнього та розвиватимуть бізнес в умовах невизначеності.
Джерело: ONLINE.UA
У 14 Українському маркетинг-форумі взяли участь понад 800 осіб - 500 учасників зібралися в залі і понад 300 людей доєдналися до заходу онлайн. Головна тема цьогорічного форуму - "Marketing Survivors: як стати зіркою в нових умовах". Спікерами заходу були власники і топ-менеджери відомих компаній, які поділилися з учасниками своїми історіями виживання під час кризи.
Як підприємці виживали під час кризи
Дмитро Борисов, засновник Сім'ї ресторанів Дмитра Борисова, назвав минулий період найсерйознішою кризою, яку, втім, йому вдалося пройти в спокійному стані. І ключовим мотиватором, який допоміг його бізнесу не тільки вистояти, а й створити нові формати, залучити нову аудиторію, стало повне прийняття того, що як раніше вже не буде, і потрібно швидко адаптуватися.
Засновник тревел-сервісу TripMyDream Андрій Буренок розповів, що минулий рік дав йому можливість повернутися до себе справжнього і перевірити свої цінності. За його словами, він повністю сконцетрувався на збереженні команди і своєї власної аудиторії - це і дозволило TripMyDream пережити кризу.
Комерційний директор мережі лабораторій "Сінево" Микола Скавронський вважає, що головне завдання топ-менеджера під час кризи - передбачити майбутнє. Він підкреслив важливість відстоювати цінності компанії навіть в складні часи.
Головний виклик 2021 - управління маркетинговими командами на відстані
Одним з найпоттужніших викликів під час пандемічної кризи практично для всіх компаній стала робота на відстані. Топ-менеджери і керівники компаній визнали, що співробітники, які працюють з дому, втрачають залученість, а стратегічні проєкти насилу просуваються на відстані.
"Перші кілька місяців здавалося, що все добре, а деякі юніти навіть почали працювати ефективніше, але потім з'явилося відчуття, що в команді пропала хімія. Культуру виявилося неможливо підтримувати на відстані", - охарактеризував ситуацію Віктор Ішков, генеральний директор BBDO Ukraine & Central Asia.
Як зазначила Ірина Качура, віце-президентка з маркетингу «Carlsberg Україна», виявилося, що прийняття нового формату роботи - це тривалий процес, який співробітники проходили з різною швидкістю. Персонал не завжди усвідомлює свою відповідальність за організацію процесу і необхідність самодисципліни, у багатьох немає навичок побудови комунікації.
Рената Делпорте, старша віце-президентка та Global HR Business Partner компанії SoftServe, вважає, що нинішня криза мала статися хоча б заради того, щоб керівники навчилися просити про допомогу і чесно говорити своїм командам, якщо вони чогось не знають.
"Повага до особистого часу і простору співробітників, ненасильницька і регулярна комунікація, правдивість у всіх повідомленнях, тому що фальш відчувається в онлайні дуже гостро, а також звичка цікавитися, над чим зараз працює співробітник, перед тим, як дати йому нове завдання", - ці ритуали, на думку Делпорте, можуть допомогти в створенні культури нового фрілансу.
Учасники форуму погодилися, що діджіталізація вплинула і на конкурентоспроможність підприємств. Наталія Кошова, членкиня ради директорів Comfy, позначила три основних етапи діджіталізаціі:
внутрішній збір даних і його оцифровка,
трансформація на рівні продукту / послуги та комунікацій,
цифрова трансформація на рівні філософії, прийняття рішень, переосмислення корпоративної культури.
"Цифрові компанії сьогодні обганяють конкурентів, і цифрова стратегія дуже потрібна для підвищення капіталізації. Крім того, для багатьох бізнесів діджіталізація також є питанням виживання", - підкреслила Кошова.
Головні тренди розвитку бізнесу на наступні 5 років
Одна з панелей форуму була присвячена майбутньому. Учасники дискусії обговорили споживача майбутнього, його потреби і можливості бізнесу їх задовольнити в п'ятирічній перспективі. У підсумку на панелі прозвучало п'ять магістральних трендів і було дано кілька порад для розвитку бізнесів.
Перехід споживача від раціонального вибору (зважування ціни і якості продукту) до вибору розумного, що проявляється в економії найціннішого ресурсу - часу. Цей тренд призведе до глобальної трансформації більшості індустрій і ринків - магазини біля будинків і продаж готової їжі приваблюють споживачів майбутнього, які звільняють час для більш важливих і цікавих справ.
Крім бажання економити час, споживачеві майбутнього також важливо знати, що саме він споживає. Продукти повинні бути корисними, зробленими зі зрозумілии сучасним технологіям і повинні приносити мінімальний збиток суспільству та середовищу.
Робота над простим клієнтським досвідом. Незважаючи на те, що ланцюжок "виробник-кінцевий покупець" буде супроводжувати все більша кількість допоміжних сервісів, шлях споживача повинен бути дуже комфортним і послуга повинна бути отримана "натисканням двох кнопок".
Секьюритізація (безпека) в цифровому світі.
"Люди важливіше брендів" - споживачам набагато цікавіше знати, які саме люди стоять за тим чи іншим брендом, що і як вони роблять, ніж відстежувати брендову комунікацію. Щоб успішно конкурувати в майбутньому, потрібно бути трушним, бо людей не обдуриш, а в роботі з партнерами відносини завжди будуть важливішими підписаних документів.
"Майбутнє неможливо спрогнозувати абсолютно точно, тому важливо бути готовими до різних сценаріїв і будувати антикрихкі екосистеми, які можуть вистояти в будь-яку кризу. Майбутнє будуємо ми самі нашими щоденними виборами і вчинками. Ми кожен день займаємося створенням нового, і хоча в цьому процесі завжди виникає невизначеність, не можна зупинятися. Тільки так ми будемо рухати світ вперед. За цей рік український бізнес став більш зрілим і мудрим, усвідомив значення особистості в подоланні кризи і готовий рухатися далі ", - підвела підсумки заходу Ірина Бондаренко, продюсер Українського маркетинг-форуму.
Читайте також:
Креативна кампанія Українського маркетинг-форуму закликає не нити
Експерти і партнери Програми «Долучайся!» розповіли про виклики комунікації під час пандемії
Смакові легенди Полтавщини: відвідайте онлайн-ярмарок корисних продуктів від локальних виробників