Провідні українські компанії назвали головні тренди розвитку бізнесу на наступні 5 років
Категорія
Економіка
Дата публікації

Провідні українські компанії назвали головні тренди розвитку бізнесу на наступні 5 років

Провідні українські компанії назвали головні тренди розвитку бізнесу на наступні 5 років
Джерело:  online.ua

У Києві відбулася головна маркетингова подія 2021 року - 14 Український маркетинг-форум (УМФ), на якому зібралися керівники найуспішніших українських компаній. Вони розповіли, як їм вдалося вижити під час кризи, і підказали, як готуватимуться до майбутнього та розвиватимуть бізнес в умовах невизначеності.

Джерело: ONLINE.UA

У 14 Українському маркетинг-форумі взяли участь понад 800 осіб - 500 учасників зібралися в залі і понад 300 людей доєдналися до заходу онлайн. Головна тема цьогорічного форуму - "Marketing Survivors: як стати зіркою в нових умовах". Спікерами заходу були власники і топ-менеджери відомих компаній, які поділилися з учасниками своїми історіями виживання під час кризи.

Як підприємці виживали під час кризи

Дмитро Борисов, засновник Сім'ї ресторанів Дмитра Борисова, назвав минулий період найсерйознішою кризою, яку, втім, йому вдалося пройти в спокійному стані. І ключовим мотиватором, який допоміг його бізнесу не тільки вистояти, а й створити нові формати, залучити нову аудиторію, стало повне прийняття того, що як раніше вже не буде, і потрібно швидко адаптуватися.

Засновник тревел-сервісу TripMyDream Андрій Буренок розповів, що минулий рік дав йому можливість повернутися до себе справжнього і перевірити свої цінності. За його словами, він повністю сконцетрувався на збереженні команди і своєї власної аудиторії - це і дозволило TripMyDream пережити кризу.

Комерційний директор мережі лабораторій "Сінево" Микола Скавронський вважає, що головне завдання топ-менеджера під час кризи - передбачити майбутнє. Він підкреслив важливість відстоювати цінності компанії навіть в складні часи.

Головний виклик 2021 - управління маркетинговими командами на відстані

Одним з найпоттужніших викликів під час пандемічної кризи практично для всіх компаній стала робота на відстані. Топ-менеджери і керівники компаній визнали, що співробітники, які працюють з дому, втрачають залученість, а стратегічні проєкти насилу просуваються на відстані.

"Перші кілька місяців здавалося, що все добре, а деякі юніти навіть почали працювати ефективніше, але потім з'явилося відчуття, що в команді пропала хімія. Культуру виявилося неможливо підтримувати на відстані", - охарактеризував ситуацію Віктор Ішков, генеральний директор BBDO Ukraine & Central Asia.

Як зазначила Ірина Качура, віце-президентка з маркетингу «Carlsberg Україна», виявилося, що прийняття нового формату роботи - це тривалий процес, який співробітники проходили з різною швидкістю. Персонал не завжди усвідомлює свою відповідальність за організацію процесу і необхідність самодисципліни, у багатьох немає навичок побудови комунікації.

Рената Делпорте, старша віце-президентка та Global HR Business Partner компанії SoftServe, вважає, що нинішня криза мала статися хоча б заради того, щоб керівники навчилися просити про допомогу і чесно говорити своїм командам, якщо вони чогось не знають.

"Повага до особистого часу і простору співробітників, ненасильницька і регулярна комунікація, правдивість у всіх повідомленнях, тому що фальш відчувається в онлайні дуже гостро, а також звичка цікавитися, над чим зараз працює співробітник, перед тим, як дати йому нове завдання", - ці ритуали, на думку Делпорте, можуть допомогти в створенні культури нового фрілансу.

Учасники форуму погодилися, що діджіталізація вплинула і на конкурентоспроможність підприємств. Наталія Кошова, членкиня ради директорів Comfy, позначила три основних етапи діджіталізаціі:

  • внутрішній збір даних і його оцифровка,

  • трансформація на рівні продукту / послуги та комунікацій,

  • цифрова трансформація на рівні філософії, прийняття рішень, переосмислення корпоративної культури.

"Цифрові компанії сьогодні обганяють конкурентів, і цифрова стратегія дуже потрібна для підвищення капіталізації. Крім того, для багатьох бізнесів діджіталізація також є питанням виживання", - підкреслила Кошова.

Головні тренди розвитку бізнесу на наступні 5 років

Одна з панелей форуму була присвячена майбутньому. Учасники дискусії обговорили споживача майбутнього, його потреби і можливості бізнесу їх задовольнити в п'ятирічній перспективі. У підсумку на панелі прозвучало п'ять магістральних трендів і було дано кілька порад для розвитку бізнесів.

  1. Перехід споживача від раціонального вибору (зважування ціни і якості продукту) до вибору розумного, що проявляється в економії найціннішого ресурсу - часу. Цей тренд призведе до глобальної трансформації більшості індустрій і ринків - магазини біля будинків і продаж готової їжі приваблюють споживачів майбутнього, які звільняють час для більш важливих і цікавих справ.

  2. Крім бажання економити час, споживачеві майбутнього також важливо знати, що саме він споживає. Продукти повинні бути корисними, зробленими зі зрозумілии сучасним технологіям і повинні приносити мінімальний збиток суспільству та середовищу.

  3. Робота над простим клієнтським досвідом. Незважаючи на те, що ланцюжок "виробник-кінцевий покупець" буде супроводжувати все більша кількість допоміжних сервісів, шлях споживача повинен бути дуже комфортним і послуга повинна бути отримана "натисканням двох кнопок".

  4. Секьюритізація (безпека) в цифровому світі.

  5. "Люди важливіше брендів" - споживачам набагато цікавіше знати, які саме люди стоять за тим чи іншим брендом, що і як вони роблять, ніж відстежувати брендову комунікацію. Щоб успішно конкурувати в майбутньому, потрібно бути трушним, бо людей не обдуриш, а в роботі з партнерами відносини завжди будуть важливішими підписаних документів.

"Майбутнє неможливо спрогнозувати абсолютно точно, тому важливо бути готовими до різних сценаріїв і будувати антикрихкі екосистеми, які можуть вистояти в будь-яку кризу. Майбутнє будуємо ми самі нашими щоденними виборами і вчинками. Ми кожен день займаємося створенням нового, і хоча в цьому процесі завжди виникає невизначеність, не можна зупинятися. Тільки так ми будемо рухати світ вперед. За цей рік український бізнес став більш зрілим і мудрим, усвідомив значення особистості в подоланні кризи і готовий рухатися далі ", - підвела підсумки заходу Ірина Бондаренко, продюсер Українського маркетинг-форуму.

Читайте також:

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?