Сфера обслуговування перейде на українську з 16 січня: що зміниться у житті людей
Категорія
Україна
Дата публікації

Сфера обслуговування перейде на українську з 16 січня: що зміниться у житті людей

Сфера обслуговування перейде на українську з 16 січня: що зміниться у житті людей
Джерело:  online.ua

Вже у суботу, 16 січня, в Україні набуває чинності 30-та стаття закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної". На побутовому рівні це означає, що першою та головною мовою для обслуговування споживачів стане саме державна. Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на положення документу.

Установи, підприємства та організації, де люди можуть отримувати різноманітні послуги, повинні відповідно обслуговувати їх з українською мовою. Йдеться про надання інформації про послуги чи товари — цінниками, інструкціями, маркуванням та іншою документацією.

Зобов'язані також надавати відповідну інформацію українською суб'єкти електронної комерції, які працюють в Україні. Це стосується предмету електронного договору.

Утім, законодавство не обмежує контакти клієнта та поставника послуг виключно українською: інформація про все згадане вище може дублюватися іншими мовами. Обслуговування людей може тривати не державною мовою, якщо сам клієнт наполягатиме, а форма комунікації буде прийнятною для обох сторін.

Якщо громадянин вважатиме, що норми закону порушуються, він може звернутися зі скаргою до офісу мовного омбудсмена Тараса Кременя. У разі мотивованої скарги закладу чи установі винесуть попередження з вимогою усунути порушення за 30 днів. Повторне порушення стане приводом для штрафу від 5100 до 6800 гривень.

"У супермаркеті та в інтернет-магазині, у кав’ярні, банку, на АЗС, в аптеці чи бібліотеці, де б ти не був – обслуговування має бути українською", - повідомляв на початку грудня 2020 року сам Кремінь.

Напередодні згаданої дати. 16 січня, він виступив з новим попередженням. Омбудсмен звернув увагу на безліч провокацій, до яких вдаються окремі політики на тлі набуття чинності норми.

"Зараз деякі ЗМІ розповсюджують фейки про те, що, після 16 січня заклади сфери обслуговування будуть патрулювати з поліцією, розповсюджують міфи про величезні штрафи. Мене як тільки не називали – і "шпрехенфюрер", і "наглядач", і "агент мережі стукачів". Як тільки не називали рекомендації, як діяти у разі порушення права на отримання інформації державною мовою – і "інструкція для стукачів", і "методички павликів морозових", - додав Кремінь.

Він зауважив, проти таких фейків треба боротися, оскільки "інформаційні віруси" ламають свідомість.

У Верховній Раді раніше передбачали внесення певних змін у законодавство з приводу обслуговування українською. Наприклад, пропонувалося зменшити покарання, адже штрафи до 6800 гривень матимуть, ймовірно, серйозні наслідки для бізнесу, якому необхідно відновлюватися.

Як повідомляв ONLINE.UA, спікер Дмитро Разумков наголосив, що у Верховній Раді не говорять серйозно про зміну мовного закону. Водночас він пояснив, для таких кроків все ж таки існують мотиви.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?