Телескоп Джеймс Вебб допоміг вченим відкрити новий тип зірок
Наука та медицина
Дата публікації

Телескоп Джеймс Вебб допоміг вченим відкрити новий тип зірок

Джерело:  online.ua

За допомогою телескопа "Джеймс Вебб" астрономам вдалось виявити три яскраві загадкові об''єкти неймовірно великих розмірів, які використовують у якості енергії частинки темної матерії, що  анігілюють.

Джерело:  Independent

Що відомо про новий тип зірок

За інформацією видання, подальше дослідження цих об''єктів може допомоги науковцям скласти нове уявлення про один із найзагадковіших типів матерії.

В даний час темна матерія визначена як компонент Всесвіту. Її наявність визначається гравітаційним тяжінням, оскільки вона не поглинає, не відбиває і не випромінює світло, що робить її надзвичайно важкою для виявлення.

Виявлення нового типу зірок саме по собі дуже цікаве, але якщо виявиться, що це темна матерія... це, було б грандіозно, - зазначає співавтор дослідження Кетрін Фріз з Техаського університету.

За підрахунками вчених, емна матерія становить близько чверті відомого Всесвіту.

Астрономам поки не вдалось встановити природу цього типу енергії, але вони допускають, що вона може бути утворена новим типом невідкритих елементарних частинок.

Ними можуть бути теоретичні слабко взаємодіючі масивні частинки. Припускається, що ці частинки знищують себе при зіткненні, віддаючи тепло руйнуючим хмарам водню і перетворюючи їх у яскраво сяючі темні зірки.

Ідентифікація таких надмасивних "темних зірок", які можуть вирости до маси Сонця і навіть перевищити її в кілька мільйонів разів і бути в 10 млрд разів яскравіше, може відкрити новий аспект в розумінні темної матерії.

"Темні зірки "також можуть допомогти розгадати одне із загадкових спостережень телескопа "Вебба", яке припускає, що в ранньому Всесвіті було занадто багато великих галактик, щоб відповідати прогнозам про походження і долю космосу.

Якщо деякі з цих об'єктів, які виглядають як ранні галактики, насправді є темними зірками, моделювання формування галактик краще узгоджується зі спостереженнями, - зазначила Фріз.

Дослідження показали, що вони існували приблизно через 320-400 млн років після Великого вибуху, що робить їх одними з найбільш ранніх об'єктів, які коли-небудь бачили.