Телескоп James Webb вперше виявив у космосі джерело життя — фото
Наука та медицина
Дата публікації

Телескоп James Webb вперше виявив у космосі джерело життя — фото

Джерело:  online.ua

Команда міжнародних вчених за допомогою телескопу NASA James Webb вперше виявила нову сполуку вуглецю в космосі. Це молекула, відома як метиловий катіон.

Джерело: NASA

Вчені знайшли нову вуглецеву сполуку у космосі

Метиловий катіон (CH 3+) є важливим, оскільки сприяє утворенню більш складних молекул на основі вуглецю.

Молекула була виявлена у молодій зоряній системі з протопланетним диском, відомим як d203-506. Він розташований на відстані приблизно 1350 світлових років від нас у туманності Оріона.

Знахідка є важливою, оскільки сполуки вуглецю складають основу всього відомого життя. Вони особливо цікаві для вчених, які працюють над тим, щоб зрозуміти, як виникло життя на Землі та як воно потенційно може розвинутися в інших частинах нашого Всесвіту.

Фото: ESA/Webb, NASA, CSA, М. Замані (ESA/Webb) і команда ERS PDRs4All

Хоча зірка в d203-506 є маленьким червоним карликом, система бомбардується сильним ультрафіолетовим світлом від сусідніх гарячих, молодих, масивних зірок.

Вчені вважають, що більшість планетоутворюючих дисків проходять через період такого інтенсивного ультрафіолетового випромінювання, оскільки зірки мають тенденцію формуватися групами, які часто включають масивні зірки, що випромінюють ультрафіолет.

Як правило, очікується, що ультрафіолетове випромінювання руйнує складні органічні молекули, і в цьому випадку відкриття CH3+ може здатися несподіванкою.

Однак команда вчених передбачає, що ультрафіолетове випромінювання насправді може забезпечити необхідне джерело енергії для утворення CH 3+. Утворившись, він сприяє додатковим хімічним реакціям для створення складніших молекул вуглецю.