У Нафтогазі пояснили, що буде з ГТС після запуску Північного потоку-2
Категорія
Економіка
Дата публікації

У Нафтогазі пояснили, що буде з ГТС після запуску Північного потоку-2

У Нафтогазі пояснили, що буде з ГТС після запуску Північного потоку-2
Джерело:  online.ua

Голова НАК “Нафтогаз” Андрій Коболєв звернув увагу на повноцінну та незалежну роботу газотранспортної системи України навіть у разі завершення й запуску проєкту “Північний потік-2”.

Джерело: Настоящее время

За словами керівника відомства, Україна ризикує втратити транзит російського “блакитного палива”, однак система її — вже частина європейського ринку, тож значних катаклізмів не очікується.

“На практиці це означає, що європейські компанії почали користуватись нашою ГТС. Вони використовують її, в першу чергу, для транзиту газу в інші європейські країни, наприклад, з Польщі до Угорщини, з Польщі в Словаччину, зі Словаччини до Угорщини, зі Словаччини в Румунію”, - пояснив Коболєв.

Також значні обсяги ГТС наразі використовують для поповнення українських підземних сховищ. Паливо потрапляє з європейських держав до України, зберігається, а після викачується та експортується у зворотному напрямку.

Також голова “Нафтогаз” звернув увагу на вивід газотранспортної системи з під контролю НАК. Наразі нею керує безпосередньо уряд.

“Зараз ГТС володіє Міністерство фінансів України через компанію "Магістральні газопроводи України". Оператор ГТС працює незалежно та повноцінно”, - додав Коболєв.

Водночас він додав, що будівництво “Північного потоку-2” можуть не завершити попри фінальну стадію проєкту. Це пов’язано з ймовірністю введення нових санкцій з боку Сполучених Штатів.

Як просувається будівництво Північного потоку-2

У Кремлі передбачали, що проєкт буде реалізований та запущений в експлуатацію вже наприкінці 2019 року. Одночасно з цим завершувався б період контракту на транзит російського газу через Україну.

Москва не планувала продовжувати цей договір, оскільки отримала б можливість прямо постачати великі обсяги палива до європейських країн. Перешкодою стало рішення американського уряду про санкції проти всіх учасників будівництва та значні затримки з європейського боку до цього.

Станом на квітень 2021 року “Північний потік-2” залишається недобудованим, а між Києвом та Москвою узгоджений п’ятирічний контракт на транзит.

Читайте також:

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?